3 296 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Tinnova vx
Hej!
undrar hur bra pris ni lyckats förhandla er till på tinnova vx?
Jag har efter mycket tjabblande lyckats få loss 10 litare för 1200kr st inkl valfri brytning. Ngn som lyckats bättre? skriv gärna var ni bor också. Dock kanske vi inte ska skriva vilken affär...Här är från Alvesta
undrar hur bra pris ni lyckats förhandla er till på tinnova vx?
Jag har efter mycket tjabblande lyckats få loss 10 litare för 1200kr st inkl valfri brytning. Ngn som lyckats bättre? skriv gärna var ni bor också. Dock kanske vi inte ska skriva vilken affär...Här är från Alvesta
Har inte mina inköpspriser här, är i sommarstugan. Men har nog mera hamnat runt 1400-1500:- när jag köpt de senaste åren, har dock inte köpt större mängder än max 10L vid samma tillfälle.
Dock vet jag att vi senast istället köpte Cuprinol Fasadfärg då det enligt färgbutiken är samma färg, både Nordsjö och Cuprinol tillhör Akzonobel, samt att målningssättet är identiskt, och att vi då kunde komma ner i pris. Vi målar dock med den färdiga stugrödnyansen som finns hos Tinnova VX och Cuprinol Fasad, så vi har inte behövt blanda.
Dock vet jag att vi senast istället köpte Cuprinol Fasadfärg då det enligt färgbutiken är samma färg, både Nordsjö och Cuprinol tillhör Akzonobel, samt att målningssättet är identiskt, och att vi då kunde komma ner i pris. Vi målar dock med den färdiga stugrödnyansen som finns hos Tinnova VX och Cuprinol Fasad, så vi har inte behövt blanda.
Anders S: Hej! det var som faan,,,om jag förstått det rätt så kostar motsvarande cuprinol under 800 kr för en 10 litare...snacka om grundlurad....nu ska jag hämta en sådan i min kulör och stryka ena lånsidan på huset...återkommer med resultatet.
Anders S: har nu testat, är nu övertygad om att det inte är samma färg. Dels för att färgen var mycket mattare, sedan var den tunnare, luktade inte lika(curinolen luktade inlagd smörgåsgurka) sedan gick penslarna att tvätta mycket bättre med cuprinolen,,,,men vilken som är bäst vete faan...
Intressant. Jag har upptäckt att det blir olika glans efter första strykningen även med Nordsjö. Kan det vara beroende av hur mycket virket suger i sig av färgen?
Är den mycket mattare även efter den andra strykningen?
Jag har inte blandat färgerna på samma hus utan har dem på två olika byggnader vid sommarstugan. Efter andra strykningen kan jag inte se skillnad mellan byggnaderna.
Är den mycket mattare även efter den andra strykningen?
Jag har inte blandat färgerna på samma hus utan har dem på två olika byggnader vid sommarstugan. Efter andra strykningen kan jag inte se skillnad mellan byggnaderna.
Klicka här för att svara