5 643 läst ·
10 svar
6k läst
10 svar
Timtaxa för grävarbeten
Vad är en vettig timtaxa svart för mindre grävjobb på 4-20h tycker ni?
Typ en avloppsbrunn eller dräneringsjobb
Typ en avloppsbrunn eller dräneringsjobb
Betalade ca 350kr/tim vitt för 2år sedan, 2 dagars jobb, dränering.
Bandgrävare ca 5-7ton, betydligt mer effektiv än en bobcat vid grävning
Tillkom transport (1väg) med lastväxlarbil.
Kolla gärna vad en vit maskin kostar så vet du om du blir lurad av svartgrävaren
Bandgrävare ca 5-7ton, betydligt mer effektiv än en bobcat vid grävning
Tillkom transport (1väg) med lastväxlarbil.
Kolla gärna vad en vit maskin kostar så vet du om du blir lurad av svartgrävaren
Alltid svårt. Skiljer beroende på hur "het" ort du beror på, hur stor och effektiv maskinen är och kanske viktigast av allt - hur erfaren är föraren, en riktigt skicklig förare kan göra jobbet minst dubbelt så fort som en klant. Timtaxan kan alltså vara rätt missvisande...
Jag känner en mycket skicklig grävare. Han tar 650:-/h exkl moms.
Men han är snabb och noggrann, vi gjorde undergrunden klar för plattan på en dag ca 10 timmar. Då grävde vi även in vatten, avlopp och dränering.
Jag skulle säga att en duktig grävare är mer värt än att jaga billiga svartjobbare. Ett billigt timpris är inte säkert att det betyder ett billigt slutpris.
Men han är snabb och noggrann, vi gjorde undergrunden klar för plattan på en dag ca 10 timmar. Då grävde vi även in vatten, avlopp och dränering.
Jag skulle säga att en duktig grävare är mer värt än att jaga billiga svartjobbare. Ett billigt timpris är inte säkert att det betyder ett billigt slutpris.
Hej
550:- Tim är ett skäligt pris, En liten bandgrävare förstör inte marken om han jobbar på ett smart sätt.
Transport betalar alltid kund till sig.
Många tar en traktorgrävare för 350:- och får ett potatisland som ett brev på posten....
550:- Tim är ett skäligt pris, En liten bandgrävare förstör inte marken om han jobbar på ett smart sätt.
Transport betalar alltid kund till sig.
Många tar en traktorgrävare för 350:- och får ett potatisland som ett brev på posten....
Klicka här för att svara