Byggahus.se
Har idag månadspris från Skellefteå Kraft men tänkte gå över till timpris från årsskiftet. Någon som har några synpunkter på förslaget jag fick från dem via samtal med kundtjänst?

Bilden visar ett svenskt elhandelsavtal med detaljer om priser, rabatter och avtalsvillkor, med viss information dold.
 
Jag tycker det är ganska skönt ha månadspris så man inte behöver fundera på vad elen kostar hela tiden. Vissa kollegor på jobbet med timavtal är ju helt besatta.
 
  • Gilla
Zlatje och 1 till
  • Laddar…
J Jaggatagga skrev:
Jag tycker det är ganska skönt ha månadspris så man inte behöver fundera på vad elen kostar hela tiden. Vissa kollegor på jobbet med timavtal är ju helt besatta.
Ja det är väl lite en intressefråga. För min del tycker jag det är rätt intressant och har möjligheter att både styra bergvärmepannan samt elbilsladdningen samt arbetar hemifrån så kan avgöra med ett öga på timpriset när jag ska köra diskmaskin, tvättmaskin och torktumlare. :)
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Jag fick timpris av misstag. Nu när jag ändå har det kommer jag nog inte byta tillbaka eftersom det hittills verkar löna sig. Men jodå, totalt besatt är jag... :thinking::crysmile:
 
  • Gilla
L A Axelsson
  • Laddar…
L LoTiX skrev:
Ja det är väl lite en intressefråga. För min del tycker jag det är rätt intressant och har möjligheter att både styra bergvärmepannan samt elbilsladdningen samt arbetar hemifrån så kan avgöra med ett öga på timpriset när jag ska köra diskmaskin, tvättmaskin och torktumlare. :)
Jaha ja om du har elbil lär det ju va bra.
 
  • Gilla
LoTiX
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.