2 545 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Timmra igen gammalt dörrhål eller annan lösning?
jag har rivit en liten "tillbyggnad" på ett uthus, och skulle vilja ha lite tips och ideer på vad att göra med gamla dörrhålet som dåldes bakom gipsväggen, det är altså en timmerstuga, och 1m brevid hålet jag vill timmra igen så sitter ytterdörren.
fråga mig inte varför man valt att göra såhär =)
Jag har tänkte måla stugan till sommaren.
Mvh Påven
fråga mig inte varför man valt att göra såhär =)
Jag har tänkte måla stugan till sommaren.
Mvh Påven
Gör upp med markägaren, gå ut i skogen, fäll några lämpliga träd och släpa ut dem.
Torka dem.
Fortsättningen är sedan: billyxa plana två ytor och fäll in de torkade stockarna i väggen.
Såga dem plana i en bondsåg fungerar även det.
Annars finns det tydligen timmer som är torkat till 22 % att köpa.
Torka dem.
Fortsättningen är sedan: billyxa plana två ytor och fäll in de torkade stockarna i väggen.
Såga dem plana i en bondsåg fungerar även det.
Annars finns det tydligen timmer som är torkat till 22 % att köpa.
Folk som sysslar med timmerarbeten till och från brukar ofta ha ett litet lager med färdigtorkade timmerblock att reparera smärre skador med.
Annars får man göra som skaraborgsfakir säger.
Om man sätter i ett extra brett svärd i öppningen kan man göra en "klöjso" altstå ett spår i stockändorna på det nya timret och det binder ihop den nya och den gamla timringen så allt hålls rakt.
Annars får man göra som skaraborgsfakir säger.
Om man sätter i ett extra brett svärd i öppningen kan man göra en "klöjso" altstå ett spår i stockändorna på det nya timret och det binder ihop den nya och den gamla timringen så allt hålls rakt.
Klicka här för att svara