Hejsan,
Har en övervakningskamera som är kopplat trådlös till vår router som hela tiden slutar fungera(dcs-2121). Jag måste varjedag dra ut elen och sätta in den igen så den börjar fungera igen, har även testat med sladd, samma problem.
Nu undrar jag om det finns någon Timer som bryter elen till och från med jämna mellanrum?

Sitter det på stickpropp i ett vanligt vägguttag kan du väl använda en klassisk motorvärmartimer med 24h urverk. En sån där med plastpluppar att dra ut nån mm kan man ju göra avbrott några ggr/dygn med.

Ja det sitter på vanlig vägguttag, jag tror att jag fattar vad du menar du har ingen länk eller bild? var hittar man sån?

Vissa routrar har en inbyggd funktion för reboot på klockslag eller efter ett visst antal timmar/minuter.

L. Mäkinen skrev:
Jag tänkte på en sån här:
[länk]

Det är kameran jag behöver starta om inte routern. Hur fungerar en sån som L. Mäkinen länkade till? måste man vrida om den?

Den tickar runt runt konstant. Man brukar använda dem till lampor som ska lysa några timmar varje dygn, men man kan lika gärna ställa in piggarna så att bara en kvart per dygn är frånslagen.
När urverket når fram till rätt pigg så stänger den av och en kvart senare slår det på strömmen igen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.