5 259 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
Tilluftsventil i badrum?
Måste bara fråga, ska man ha tilluftsventil i ett badrum? Jag tänker mest på fuktskador?
I vårt badrum på nederplan så har vi ingen, men nu håller vi på och inreder övervåningen och när vi kom hem igår såg vi att snickarna satt in en tilluftsventil i badrummet. Och dessutom mitt i duschen!!!! Detta måste väl vara en miss eller vad tror ni?
Har sökt efter information men inte hittat något. Har mailat snickarna men inte fått ngt svar än heller!
I vårt badrum på nederplan så har vi ingen, men nu håller vi på och inreder övervåningen och när vi kom hem igår såg vi att snickarna satt in en tilluftsventil i badrummet. Och dessutom mitt i duschen!!!! Detta måste väl vara en miss eller vad tror ni?
Har sökt efter information men inte hittat något. Har mailat snickarna men inte fått ngt svar än heller!
En frånluftsventil finns monterad i taket. Precis som på nederplan. Jag tror nog att de måste gjort en miss, och att dessutom sätta den mitt i duschen är ju helt otroligt tycker jag. Så synd att jag inte får tag på chefen (inte han som gjort det). Nåja, tids nog får jag väl tag på han.
Ville bara höra lite synpunkter så jag får lite mer kött på benen innan jag börjar argumentera ;-).
Ville bara höra lite synpunkter så jag får lite mer kött på benen innan jag börjar argumentera ;-).
Vedertagen standard är tilluft via dörrens ovan- eller nederkant, beroende på...
Det beror ju på hur det är i övriga huset? Finns tilluftdon i fönstren eller någon vägg eller kanske ett återvinningssystem?
Har man t.ex. öppen spis eller vedeldade kaminer så tar mycket tilluft varför man måste sörja för tilluft via ex. små tilluftventiler i fönster t.ex.
I en bastu t.ex. så måste det finnas tilluft från springa under dörr eller tilluftdon under aggregat, och ett frånluftsdon i tak eller motsatt vägg.
Visst Daniel_K26 att de gjort en klar blunder ifall det inte SUGER FRÅN DONET.
Värre är om det blåser in där...
Hoppas du får tag i "förövarna"...kanske det bara är fel don?
Det beror ju på hur det är i övriga huset? Finns tilluftdon i fönstren eller någon vägg eller kanske ett återvinningssystem?
Har man t.ex. öppen spis eller vedeldade kaminer så tar mycket tilluft varför man måste sörja för tilluft via ex. små tilluftventiler i fönster t.ex.
I en bastu t.ex. så måste det finnas tilluft från springa under dörr eller tilluftdon under aggregat, och ett frånluftsdon i tak eller motsatt vägg.
Visst Daniel_K26 att de gjort en klar blunder ifall det inte SUGER FRÅN DONET.
Värre är om det blåser in där...
Hoppas du får tag i "förövarna"...kanske det bara är fel don?
Klicka här för att svara