Håller på att bygga ut pannrummet (markplan) för rymma en acktank.
Har det någon betydelse om man placerar tilluftsintaget högt eller lågt på yterväggen?
Lågt är bättre eftersom man annars kan få svängningar i luften när kall luft ska in samtidgt som varm inneluft vill ut. Svängningarna ger ryckig förbränning och ev. dragstabilisatorer som står och slår.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.