1 441 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Tilluft på vindsvåning?
Håller på att inreda vindsvåningen i ett hus från 60-talet och behöver lite tankestöd om tilluften. Har satt in velux takfönster som går att ställa i ventilationsläge men funderar på om jag också behöver sätta in tilluftsventiler i gaveln? Där finns ett fönster i varje gavel så skulle också kunna borra upp hål i karmen.
Men så läste jag någonstans att det kanske ändå inte funkar i hus med självdrag då det tydligen kan bli att ventilationen går åt fel håll på ovanvåningen. Är det bättre att strunta i det? Eller ska jag borra upp hål i fasaden och i värsta fall stänga tallriksventilen om det inte funkar?
Men så läste jag någonstans att det kanske ändå inte funkar i hus med självdrag då det tydligen kan bli att ventilationen går åt fel håll på ovanvåningen. Är det bättre att strunta i det? Eller ska jag borra upp hål i fasaden och i värsta fall stänga tallriksventilen om det inte funkar?
Produkter som diskuteras: "badrumsfläkt"
Badrumsfläktar
Bra ventilation behövs i badrum och våtrum för att slippa fuktskador, mögel och kallras. Badrumsfläktar drar effektivt ut den fuktiga och förbrukade luften ur ditt hem och håller husets våtutrymmen friska och fräscha.
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden