Hej! Har en "matkällare" nere i källaren som fungerar hyfsat ska täta dörren något mer osv men största problemet är sommartid då tilluften till rummet sitter i en inglasad altan... optimalt skulle jag vilja dra rör ner under altan och ut i sidan för bra luft osv luften under altantrallen känns inte så fräsch . Vill helst inte ha en stor synlig böjj då vi har matplats precis där ventilen sitter. Finns det något liknande stormkåpa som man kan fästa en kantig ventilation i eller liknande så det inte bygger så mkt?
Tänkte även dra ett hål i trallen och en ventil ut för att bättra självdraget i uterummet men det är betydligt lättare.
Någon som hatt liknande briljanta lösning ?