Hej.

Tänkte kolla lite hur seriös jag ska vara med en tillfällig isolering av vindstrappan.

Har från ovanvåningen en trappa upp till min vind, vinden är idag oisolerad (ska isolera den nästa höst) Huset är ett gammalt hus byggt 1935 med ca 45cm kutterspån mellan innertak och vindsgolvet.

Men som sagt gjorde i helgen en tillfällig isoleringsskiva till vinden med en OSB skiva och 120mm cellplast på ovansidan.

Funkar detta? eller ska jag även dra en 120mm cellplast skiva på undersidan också. Skuvade som en ram med 45X45 regel runt öppningen och satte 2 rader med tättningslist som OSB skivan vilar på.

Vill inte ha det kallraset jag hade förra vintern trots en mild vinter :)

/Micke
 
Ingen som har tips för bästa isolation?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.