2 022 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Tillfällig isolering av vattenrör
Hej,
Jag har en egen brunn som jag nu i somras skarvade på ett T-kors för att få ett vattenutkast. Meningen var att hinna mura upp en stödmur och montera vattenutkastet där, men det hans inte med.
Så nu ligger huvudledningen samt PEM röret öppet. Finns det något som man kan täcka över med för att förhindra att det fryser!
Jag har en egen brunn som jag nu i somras skarvade på ett T-kors för att få ett vattenutkast. Meningen var att hinna mura upp en stödmur och montera vattenutkastet där, men det hans inte med.
Så nu ligger huvudledningen samt PEM röret öppet. Finns det något som man kan täcka över med för att förhindra att det fryser!
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
Var i Sverige? Stillastående vatten i samma rör en hel vinter är i princip omöjligt här uppe där jag bor, om man inte är en bra bit ner i jorden eller har el-uppvärmning.
I Skåne kanske det går att "bara" isolera röret under en vinter.
I Skåne kanske det går att "bara" isolera röret under en vinter.
Klicka här för att svara
