Ska renovera badrummet, och tänkte fixa en tillfällig dusch i källaren/tvättstugan.

Målat betonggolv, putsade väggar. Sätter upp en skiva polycabronatplast i en hörna så är utrymmet klart, men 2 av väggarna är ju då putsade.

Finns det nån bra färg man skulle kunna rolla på som håller mot nån månad, vi är bara 2 i hushållet och är inga långduschare. Eller kan jag rolla på tätskikt ?? bryr mig inte hur det ser ut, bara det funkar, är enkelt och billigt.

Nej, jag ska inte släpa in nån duschkabin, jag har redan blandare sittandes på väggen där duschen ska vara.

Tacksam för idéer.

Puts tål vatten om det inte är putsat på trä. Ytterväggar är ofta putsade. Jag skulle nog hänga en byggplast om jag var rädd om väggarna. Fult men billigt. Eller köp billigast möjliga duschdraperi. Duschslangen kan du dra runt draperiet.

Färg verkar krångligt och kladdigt. Tätskikt kan vara olämpligt i källare genom att det stänger in fukt permanent. Bara att läsa på om tätskikt i källare tar längre tid än vad jag skulle lägga på projektet.

Håller med brumbjorn om byggplast om du inte bryr dig om hur det ser ut.

En till röst på byggplast. Om du vill göra det extra snitsigt kan du häfta upp den på en OSB-skiva eller liknande så att du får luftspalt mot väggen. Jag hade också lagt några brädor med en bit gummilist under mot golvet för att hindra vattnet från att rinna iväg över halva golvet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.