Många funderingar som behöver ventileras innan tillbyggnaden spikas.

Kommer att bygga till i ett plan sammanlagt ungefär 100kvm, varav cirka hälften dubbelgarage.

Funderar nu på om vi faktiskt ska bygga med en oinredd vind (45 graders taklutning) istället för kallvind.
Egentligen är vi inte i något större behov av de extra ytorna, men jag skulle kunna tänka mig att det kan komma till användning framöver för exempelvis:
* Idrott/Gym, något som jag önskat sedan vi började leta hus
* Extra lekrum för barnen
* Mer avskilt kontor om det blir mer hemarbete i framtiden
* Större takyta mot söder för solpaneler
* Tonårsrum för hela familjens skull

Eftersom det mesta landar på nöjeskontot så hänger nog mycket på hur vad som detta kostar extra mot kallvind. Kommer att göra nästan hela tillbyggnaden själv, så det är mest materialkostnader och energi/värmekostnader som jag tänker på.

Synpunkter är välkommet, tack! :-) Och höfta gärna vad det skulle kunna tänkas bli extra i kostnader.
 
Nån som vågar sig på en gissning vad den extra materialkostnaden skulle kosta?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.