1 242 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Hur mycket är rimligt för eldragning i oinredd vind som blir inredd
Hej, vi är mitt i byggandet och ska nu börja ta in lite offerter för att dra elen på våran ovanvåning i vårt 1.5plans hus. Andra våningen blir 70kvm stor bestående av 3 sovrum, 1 badrum och ett förråd samt ett allrum mellan allt.
Vad är ett rimligt pris kring småland för detta?
I dagsläget är det fördraget rör ifrån centralen som kommer upp centralt på ovanvåningen. Så vad som ska göras är
Dra rör och kablage till alla rum, sätta dosor för el och nätverk samt koppla in i centralen. Bara vanlig svensk standard på allt.
Mvh
Vad är ett rimligt pris kring småland för detta?
I dagsläget är det fördraget rör ifrån centralen som kommer upp centralt på ovanvåningen. Så vad som ska göras är
Dra rör och kablage till alla rum, sätta dosor för el och nätverk samt koppla in i centralen. Bara vanlig svensk standard på allt.
Mvh
Gjorde samma sak för 13 år sedan. Minns att jag fick offerter som sträckte sig mellan 25000kr till 200000kr. Det slutade på 37000 kr vilket skulle motsvara ca 50000 kr idag.
Mitt tips är att ta in flera offerter, eller be om ett riktpris och köra löpande räkning.
Mitt tips är att ta in flera offerter, eller be om ett riktpris och köra löpande räkning.
Fått en ca offert på 32.5k vilket av de jag hört med nu verkar rättså mycket åt det billigare hållet men även en firma som fått rekommenderad ifrån anhöriga och även av våran rörmokare som vi är väldigt nöjd med.N newbee skrev:
Låter väldigt rimligt om jag jämför med vad jag har betalat till olika elektriker genom åren. Men ta in flera offerter för säkerhets skull?N Novafluff skrev:
Klicka här för att svara