Hej, ska bygga till huset, har rivit en gammal carport som stått där innan
Problemet jag har är att det är nära en slänt, har en troligen obefintlig rädsla att plattan ska glida iväg nedför den alternativ slänten rasar
Har två ider om hur jag ska säkra upp den
1 om jag gräver ur på mitten (ligger stora stenbumlingar längst ner) och murar med sten å fyller upp med betong som en stöd klack
2 skära ur kantelementen mot slänten å gräva ner 50cm på ett par ställen som jag gjuter i när jag gjuter plattan som plintar
Några smarta inputs?