7 821 läst ·
22 svar
8k läst
22 svar
Tillbyggnad: Kök & vardagsum 30 kvm
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 180 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 180 inlägg
Ja, köket blev ju riktigt bra nu förutom att man bör ha längre mellan ho och häll så jag skulle byta plats på diskbänksskåpet och diskmaskinen. Det är ju inte riktigt optimalt med diskmaskinen under den viktigaste arbetsytan men jag tycker det skulle vara värre att den arbetsytan bara är 60-70 cm, dessutom kommer den öppna diskmaskinsluckan inte att blockera dörröppningen. man behöver ju inte flytta på fönstret för det eftersom man minst lika mycket står vid arbetsbänken som vid diskhon så ljus utifrån är trevligt ändå.
Undvik öppna hyllor nära spisen för det blir kletigt damm där.
Du får lite mer rymd kring soffgruppen om altandörren och fönstren byter plats så att matbordet kommer närmare köket.
Du får lite mer rymd kring soffgruppen om altandörren och fönstren byter plats så att matbordet kommer närmare köket.
BirgitS skrev:
Ja, köket blev ju riktigt bra nu förutom att man bör ha längre mellan ho och häll så jag skulle byta plats på diskbänksskåpet och diskmaskinen. Det är ju inte riktigt optimalt med diskmaskinen under den viktigaste arbetsytan men jag tycker det skulle vara värre att den arbetsytan bara är 60-70 cm, dessutom kommer den öppna diskmaskinsluckan inte att blockera dörröppningen. man behöver ju inte flytta på fönstret för det eftersom man minst lika mycket står vid arbetsbänken som vid diskhon så ljus utifrån är trevligt ändå.
Ja smart ang. altan dörren
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 180 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 180 inlägg
A Armida90 skrev:
Jag har haft det så jag vet att det inte är optimalt utan något irriterande ibland, men att ha bara 60 cm för den viktigaste arbetsbänken i köket skulle gör mig sur vid varenda matlagning.A Armida90 skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden