Har köpt ett äldre hus med plankstomme och tegelfasad som nu ska byggas ut. Det är ett 1.5-planshus med källare/souteräng och brutet tak. Vi har tänkt att förlänga/bygga på huset genom att dra ut gaveln ca 5m. Utbyggnaden blir då ungefär 35kvm (5*7m). Fasaden på hela huset ska ha puts när allt sen är klart.
Kommer leja bort grundläggning, stomme, fönster och tak och putsning för att sedan göra insidan själv.
- Souterängplanet muras ju upp men sen då?
Antingen resten i trä eller fortsätta mura typ iso-leca(370mm) och lättbetongbjälklag?
- Hur är prisbilden trävägg och träbjälklag jämfört med stenalternativet? Vad blir billigast och hur mycket skilljer det ungefär? Med trä kan jag ju göra lite mer själv också, isolera och gipsa insidan mm. Åandrasidan räcker det med att putsa insidan så är den klar istället för att isolera, plasta, gipsa och spackla.
Ska väl ta in offerter på båda alternativen men skriv gärna vad ni skulle valt/gjort och varför?