Hej,
vi bor i ett 1-plans parhus byggt 1987 (Boro AB). Betongplatta direkt på mark och luftburen värme (Bahco). Bostaden är bara 69 m2 och vi planerar nu att bygga till knappt 20 m2 genom att "flytta ut gaveln" en bit. Kan jag helt enkelt bygga vidare på Bahco-systemet?
Vilka regler gäller? Jag har snappat upp kravet på minst 0,35 l/s frånluft per m2; finns motsvarande krav på tilluft, värme, etc. ?
På ventilationsritningen från 1986 anges
effektbehov: 2,5 kW
KA: 64 W/grader C
EUT: -19 grader C (Vad betyder EUT?)
Många frågor, och säkert alldeles för lite data, men jag frågar ändå
/Dennis K