Hej!

Har köpt ett torp från 1909. Vinden är inredd med 2 sovrum varav u-trapp går upp i ena hörnet. Under trappen är badrummet som är extrakt trångt och inte ger plats för en vettig dusch
Jag vill bygga ut ett trapphus på gaveln med en u-trappa med vilsteg på mitten. I så fall behöver jag ta upp nytt dörrhål nere mitt på gaveln och ersätta fönstret på andra våningen med en dörröppning. Då får jag loss yta nere för ett normalt badrum.
Min fråga: är gaveln bärande? Vad behöver man tänka på vid upptag av dörröppningarna? Nån som gjort nåt liknande?

Mvh
Catherine
 
  • Ritning av övervåning med inredda sovrum, badrum under trappa och möjliga ändringar för trapphus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Intressant. Jag vill göra detsamma.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.