Karlia
En strömställare slutade fungera så jag åkte för att köpa en ny. I affären blev jag upplyst om att jag inte får göra det själv.

Är det sant? Jag utgick från att det tillhör det som jag får göra om jag känner mig säker på hur jag gör det.

Öppen elinstallation med frilagd strömställare och synliga ledningar på vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Karlia
E etompau skrev:
Byta befintlig strömbrytare är Ok att göra.

[länk]
Tack, som jag trodde. Ett tag kändes det som om jag skulle få lämna affären utan strömställare..

"För att få utföra dessa arbeten måste du ha kunskap om hur du gör. "

Den som jobbade i butiken kanske tyckte du såg okunnig ut?

• Gilla
Karlia
  • Laddar…
Karlia
Medelålders kvinna.. Det syns kanske inte att jag är van att göra saker själv.

Nå, den är bytt nu utan problem. Ska kolla runt lite på skymningsrelä el liknande.. Det är för mig ny teknik.

useless useless skrev:
Den som jobbade i butiken kanske tyckte du såg okunnig ut?
Eller möjligen var de som jobbade i butiken okunniga? :thinking: Låter i och för sig orimligt men en gång hände det, tror det var på Bauhaus, att jag stötte på en i butiken som inte var helt kunnig. :surprised:

• Wow
Karlia
  • Laddar…
Karlia
K-rauta, de brukar vara bra här.

• Gilla
Karlia
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Håller med! Gissar att de "fått på sig" att vara "restriktiva" när det gäller råd och liknande kring elmaterial då mycket av det de säljer helt klart kräver "behörighet" för att installeras.

• Gilla
Karlia
  • Laddar…
Karlia
Tack!

Karlia Karlia skrev:
Bra på att vara kunnig eller okunnig? Eller att avgöra om kund är kunnig eller okunnig?

Jag tror jag stött på alla typer på Bauhaus och K-rauta så därför är BH ovärderligt för oss hemmapulare.

• Gilla
Karlia
  • Laddar…
Karlia
En kan tycka att när jag sade att jag kände mig säker och gjort liknande förr borde jag bli trodd. Ung kille, var väl rädd att jag skulle bränna ner huset:D Och själv blev jag osäker på om det var tillåtet.

Karlia
A anis16 skrev:
Bra på att vara kunnig eller okunnig? Eller att avgöra om kund är kunnig eller okunnig?

Jag tror jag stött på alla typer på Bauhaus och K-rauta så därför är BH ovärderligt för oss hemmapulare.
Jag är van att fråga pappa om jag kan göra si eller så, han är duktig på det mesta. Vi har gjort en del projekt tillsammans under åren. Det kan nog vara så att det är dags att få bekräftelse på annat håll.

Karlia Karlia skrev:
En kan tycka att när jag sade att jag kände mig säker och gjort liknande förr borde jag bli trodd. Ung kille, var väl rädd att jag skulle bränna ner huset:D Och själv blev jag osäker på om det var tillåtet.
Dra till med "äh, hur svårt kan de va..." nästa gång...

• Gilla
Karlia
  • Laddar…
Karlia
Får kanske skylla mig själv som bad om hjälp att hitta. Men tycker att det går så mycket snabbare än att själv leta igenom alla hyllor.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.