Hej, håller på att hitta ett hus att köpa och har hittat ett jag är lite intresserad av men det är lite att göra på det. Huset har en gammal sal som jag isåfall hade tänkt göra kök/vardagsrum i men har lite funderingar ang. isolering.
Har ej varit på visning av huset men som det ser ut på bilderna är salen ouppvärmd så jag hade tänkt sätta in en pelletskamin för att värma upp det utrymmet.
Men eftersom byggnaden är rätt gammal tänkte jag om jag skulle tillägsisolera inifrån med 50 mm cellplast eller ull, både tak och väggar.
Frågan är ju om det är möjligt, väggarna hade jag tänkt ta bort ytskikten så man kommer åt isoleringen och regla upp nytt innanför men taket hade jag hoppats klara av att isolera innanför innertak isåfall.
Va tror ni om det?
Bild på salen:
tak.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kanske är svårt att se men man får ju en uppfattning om hur det ser ut.
Mvh Tommy

Hej,

Det går bra. Det blr ju lite pyssel, men det blir det ju oavsett vart du väljer att sätta isolering.
Här är en sökning på forumet. Finns många liknande trådar som kanske kan ge dig mer info:
http://www.byggahus.se/forum/search.php?searchid=1295202

Ett tips, om du har platsbrist (max 5cm) kan vara att kolla isoleringsmatrerial med bättre isoleringsförmåga. Kolla med tex Beijers.

Mvh

Stefan

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.