Hej vi har ett fritidshus som undre delen är timmerstomme och övre våningen brädad, isolering på övre våning är sågspån undre våning bara timmer. 1980 så tilläggsisoleras ytterväggarna med 50mm glasfiber och fasaden brädas.På vinden ligger det mellan 50-300mm sågspån som isolering.

Nu är tanken att vi ska börja använda övervåningen och vill då isolera väggar och vind. Vi tänker regla väggarna på insidan med 45regel någon isolering och gips.
Vinden vill vi bara typ kasta på mer isolering eller måste vi få bort spånet innan.

Vad har ni för förslag på tillvägagångssätt och material
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.