1 934 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Tilläggsisolera yttervägg
Medlem
· västra götaland
· 17 inlägg
Tjena alla glada byggare!
Jag ska tilläggsisolera huset och jag funderar lite på skillnaden mellan glasull och stenull. För och nackdelar mellan de båda? Jag undrar lite vilka som isolerar bäst osv. Har försökt hittat information men inte hittat någon bra ännu.
Är tacksam för alla svar jag kan få!
Jag ska tilläggsisolera huset och jag funderar lite på skillnaden mellan glasull och stenull. För och nackdelar mellan de båda? Jag undrar lite vilka som isolerar bäst osv. Har försökt hittat information men inte hittat någon bra ännu.
Är tacksam för alla svar jag kan få!
http://www.byggahus.se/bygga/isoleringsmaterial.htm 
Håller just på att isolera min nybyggda verkstad och har använt främst Isover glasull och Paroc stenull. Tycker att glasullen är lättare att jobba med; fluffigare, fyller ut bättre och expanderar tillbaka bättre när det har tryckts ihop.
Håller just på att isolera min nybyggda verkstad och har använt främst Isover glasull och Paroc stenull. Tycker att glasullen är lättare att jobba med; fluffigare, fyller ut bättre och expanderar tillbaka bättre när det har tryckts ihop.
Medlem
· västra götaland
· 17 inlägg
ok tack för svar injonil. Jag tycker stenullen är bättre att jobba med. Dammar inte lika mycket och lättare att skära så det drar mot den. Men hade varit kul veta isoleringsvärdena på dem båda. 
Medlem
· Västra Götaland
· 970 inlägg
Glasull är väl det som är billigast att få tag i på lågprisbygghandeln. För tilläggsisolering gör det kanske inte så stor skillnad om det är 37 eller 42.
Klicka här för att svara