Hej går i tankarna att tilläggsisolera ute på våran kattvind. Huset 1 1/2 villa byggt -69.
Idag ligger det spån men golvet på övervåningen är iskallt på grabbens rum.
Är ett hålrum på ca 10-15cm där det strömmar in kalluft från vinden. Se bild.
Hur ska man göra här?
Ska man fylla på med med spå och trycka in under golvet eller ska man köpa någon typ av isoleringsskiva ovanpå spån alternativt ta bort spånet och lägga bara isoleringskivor?
Vilken typ av isolering passar bäst?

(Väggen till vänster på första bilen är in mot grabbens rum. Andra bilden är tagen in under den väggen)

• Trångt utrymme fyllt med spån, träbjälkar, och dunkel belysning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trångt utrymme mellan träbrädor, damm, skräp, möjlig isolering, mörkt, odefinierbart innehåll, underliggande konstruktion synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Spånet har nog satt sig med tiden därför finns denna springa. Skulle nog fyllt upp med spån. Tror draget försvinner bäst då.

• Gilla
guggen
  • Laddar…
D docboy skrev:
Spånet har nog satt sig med tiden därför finns denna springa. Skulle nog fyllt upp med spån. Tror draget försvinner bäst då.
Känns ju som ett ganska säkert sätt ändå. Misstänker också att det satt sig.
Ska man fylla hela vägen upp?
Tänker mögelrisk osv

Nu är jag ingen expert på isolering men det måste du ju göra annars får du ju inte bort draget under golvet.

D docboy skrev:
Nu är jag ingen expert på isolering men det måste du ju göra annars får du ju inte bort draget under golvet.
Så har jag tänkt med men funderar på om det blir för tätt och inte andas tillräckligt

Tror inte det är någon fara med spån.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.