Hej!
Jag har ett garage där väggen ser ut så här: panel-45mm isolering-lättbetong-läkt-gips
Jag funderar på att lägga på 45mm isolering även på insidan, alltså mellan lättbetongen och gipsskivan.

Vad säger expertisen om det? Riskerar jag fuktproblem i väggen? Ska jag sätta ångspärr precis bakom gipsskivan?

På vintern värmer jag garaget med en byggfläkt och håller 7-10 grader.

Tack på förhand
 
Det lär inte bli några problem.
Gör du ofta in blöt bil så fuktbelastningen är hög?

En luft-luft värmepump hade varit en god ide annars om du är ute efter att sänka energiförbrukningen
 
Tack för svar!
Nej ingen bil körs in. Ska jag sätta ångspärr precis bakom gipsen?
Om jag i framtiden vill hålla 20 grader året runt, påverkar det beslutet?
 
Egentligen behöver du inte plast då. Eftersom det är llåg tillförd fuktnivå från vistelse. Men det ger heller ingen nackdel. Minst 2/3 av isoleringstjockleken utanför plasten
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.