840 läst ·
3 svar
840 läst
3 svar
Tilläggsisolera garage inifrån
Hej!
Jag har ett garage där väggen ser ut så här: panel-45mm isolering-lättbetong-läkt-gips
Jag funderar på att lägga på 45mm isolering även på insidan, alltså mellan lättbetongen och gipsskivan.
Vad säger expertisen om det? Riskerar jag fuktproblem i väggen? Ska jag sätta ångspärr precis bakom gipsskivan?
På vintern värmer jag garaget med en byggfläkt och håller 7-10 grader.
Tack på förhand
Jag har ett garage där väggen ser ut så här: panel-45mm isolering-lättbetong-läkt-gips
Jag funderar på att lägga på 45mm isolering även på insidan, alltså mellan lättbetongen och gipsskivan.
Vad säger expertisen om det? Riskerar jag fuktproblem i väggen? Ska jag sätta ångspärr precis bakom gipsskivan?
På vintern värmer jag garaget med en byggfläkt och håller 7-10 grader.
Tack på förhand
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
Det lär inte bli några problem.
Gör du ofta in blöt bil så fuktbelastningen är hög?
En luft-luft värmepump hade varit en god ide annars om du är ute efter att sänka energiförbrukningen
Gör du ofta in blöt bil så fuktbelastningen är hög?
En luft-luft värmepump hade varit en god ide annars om du är ute efter att sänka energiförbrukningen
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
Egentligen behöver du inte plast då. Eftersom det är llåg tillförd fuktnivå från vistelse. Men det ger heller ingen nackdel. Minst 2/3 av isoleringstjockleken utanför plasten
Klicka här för att svara