Tack för alla svar!
Motorsåg har jag ju men dumt nog (i detta fall) Stihls ultralätta så ingen av de kraftigare kedjorna ni länkat passar men det kanske är lättast/snabbast att offra några kedjor och köra med den.
Stugan är från ~51 och totalt tvärslut. Byggdes då med begagnade byggvaror. Den är i vinkel med en 4x3m del och en 5,5*2,7m del så jag ser det inte som oövervinnerligt att manuellt få ned den i småbitar även om en lastmaskin nog underlättat.
Är det inte tokdyrt att lämna en container osorterat avfall på återvinningen?
Motorsåg har jag ju men dumt nog (i detta fall) Stihls ultralätta så ingen av de kraftigare kedjorna ni länkat passar men det kanske är lättast/snabbast att offra några kedjor och köra med den.
Stugan är från ~51 och totalt tvärslut. Byggdes då med begagnade byggvaror. Den är i vinkel med en 4x3m del och en 5,5*2,7m del så jag ser det inte som oövervinnerligt att manuellt få ned den i småbitar även om en lastmaskin nog underlättat.
Är det inte tokdyrt att lämna en container osorterat avfall på återvinningen?
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 125 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 125 inlägg
Köp den billigaste kedjan du hittar för dom har sämre härdning.
Låter dumt men dom dyrare har bättre härdning så där går tänder av när man träffar spik.
Dom billigare och mjukare och får tand deformation istället som går att slipa rätt.
Har för mig det kostar ca 250 kr tonnet osorterat.
Låter dumt men dom dyrare har bättre härdning så där går tänder av när man träffar spik.
Dom billigare och mjukare och får tand deformation istället som går att slipa rätt.
Har för mig det kostar ca 250 kr tonnet osorterat.
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 125 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 125 inlägg
Ska man slå till på stort rekommenderar jag en sån här såg https://frjestads-cykel-motor.stihl...1-4ae1-b82a-7225b1a05895/msa-160-c-bq-maskin/
Köpte precis en sån fast topphands varianten för att kunna såga med 1 hand.
Den var förvånansvärt stark och hade väldigt lång batteri tid med AP 180 batteriet.
Ångrar nästan jag köpte 25 minuters laddaren och inte långsam laddaren till nästan 1000 kr lägre pris för så bra var batteri tiden.
Det blev kärlek vid första ögonkastet iaf.
Det jag köpte var
Köpte precis en sån fast topphands varianten för att kunna såga med 1 hand.
Den var förvånansvärt stark och hade väldigt lång batteri tid med AP 180 batteriet.
Ångrar nästan jag köpte 25 minuters laddaren och inte långsam laddaren till nästan 1000 kr lägre pris för så bra var batteri tiden.
Det blev kärlek vid första ögonkastet iaf.
Det jag köpte var
Prova att få tag på en Adamant 1445-s Twincutter eller liknande. Den klingan går genom trä, metall, plast. Dock kräver den el, men den e grym och går genom det mesta, och det fina är att det gnistfritt. http://www.youtube.com/watch?v=-YkDDeF9_-E
Redigerat:
Klicka här för att svara