Finns det tidur för dinskena med ingång för impuls, dvs att utebelysningen(garaget) skall vara tänd tex 17-23 men sen vill jag även kunna trycka på en "impulsknapp" inomhus och belysningen blir tänd tex 10 min om man vill ha tänt på andra tider....?

Vill EJ ha någon Nexa-lösning/fjärrlösning!

Så intelligenta kopplingsur vet jag inte om det finns, men du skulle kunna sätta ett frånslagsfördöjt tidrelä (som styrs av impulsknappen) vars utgång kopplas parallellt med kopplingsuret.
Alternativt en Siemens Logo (den kan mycket annat också, men är trots det ganska prisvärd)

Smart med frånslagsfördröjt tidrelä, har ju tom ett sådant liggande:)

Tackar!

Alt en rörelsevakt parallellt med uret/trappautomaten....

Eldons astronomiskt kopplingsur av standard typ som heter ETDA21, E.nummer 1339641 som har en ingång för att kunna överstyras till och från manuellet . Man kan välja om styrningen skall vara via impuls (tryckknapp) eller med vanligt till o från brytare. Tyvärr får man sedan trycka på impulsstryckknappen igen manuelt för att släcka, men det funkar det med. Har använt detta några gånger och det funkar riktigt bra och är enkelt att programmera då allt är på svenska. Vet andra som kört samma ur och då styrt uret med en reläutgång från ett larm, så om larmet går tänds hela gårdsplanen upp..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.