2 204 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Tidsstyrd strömställare/Klockbrytate för montering i dosa?
Jag har en del utebelysning fast installerad på brytare i hallen. Jag skulle önska ha denna tidsstyrd för att slippa ha den till att lysa i onödan på nätterna men ändå lysa fint när man vaknar på vintermornarna. Finns det tidsstyrda strömställare som man kan sätta i en vanlig dosa, och alltså ersätta den vanliga manuella brytaren? Elektronisk eller en klassisk mekanisk i litet format spelar ingen roll, det är dos-monterigen jag är ute efter. Någon som känner till något dylikt?
Redigerat:
http://www.eldirekt.se/strombrytare/exxact/exxact-elektroniskt-tidur (krävs en valfri täckram också)
Med detta ur som har astronomisk funktion också kommer belysningen dessutom att tändas/släckas med skymning/gryning.
Dock är det vansinnigt dyrt enligt min mening, det finns betydligt billigare modeller i normutförande, men då krävs en utanpåliggande kapsling.
Med detta ur som har astronomisk funktion också kommer belysningen dessutom att tändas/släckas med skymning/gryning.
Dock är det vansinnigt dyrt enligt min mening, det finns betydligt billigare modeller i normutförande, men då krävs en utanpåliggande kapsling.
Har diverse skymningsrelän och timers som fungerar sådär och dessutom har rätt begränsad funktionalitet. Funderar på att byta ut alltihop mot en Tellstick Net och några Nexa-reläer så kan man styra det hur man vill. För en billigare peng än ett enda tidur får man väldigt mycket mer funktion.
Klicka här för att svara