Letar efter ett tidsrelä (om det nu heter så) som man kan fälla in i en eldosa som styr belysning, istället för en hederlig tryckknapp. Någon som kan hjälpa mig.

Har ELKO något så jag får samma som mina kanppar och uttag?

Till det priset så väljer jag nog Clas Ohlson, så farlig var den inte, tack för hjälpen.

munin skrev:
Elko har tidigare haft [länk] tror inte den säljs längre.
VM i ful design? ;)

• Gilla
Patrik_Hed
  • Laddar…
Behövs nolla i apparatdosan för co-uret?

Garanterat.

//Patrik

hmm tror jag provat den där och den var helt omöjlig att få att fungera glapp i batteriet så den tappade tiden etc.
Brydde mig inte ens om att försöka byta skräpet jag körde den i återvinningen och satte en strömbrytare istället.
Köp en bättre variant det är värt dom pengarna man köper ju inte en sån brytare för att spara pengar egentligen man köper den för att det ska vara bekvämt

• Gilla
yxis och 1 till
  • Laddar…
varför är det batteri i den när det är fast installation?

• Gilla
yxis
  • Laddar…
Så att den håller minnet vid strömavbrott. DIN-skenemonterade kopplingsur brukar ha litiumbatterier som tar slut efter några år. Går att byta men de är fastlödda.

Eltaco har en massa trådlösa apparater för apparatdosa och såg imorse senast ett tidsrelä bland dem

Bästa svaret

Det snyggaste alternativet är kanske en Nexa inbyggnadsmottagare som kan placeras helt dold i en dosa. För styrningen tar man sedan deras fjärrkontroll med display som kan programmeras. Den får ligga i en låda/skåp i närheten så att signalen når fram.

Länk?

Sorry, jag var på språng när jag skrev det förra inlägget. Både mottagaren och fjärrkontrollen är lätta att få tag på, t.ex. på Clas.

En fördel med Nexalösningen är att det är enkelt att komplettera med t.ex. en tryckknapp och styra belysningen manuellt också.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.