Hej,

Haaller paa att ta in offerter paa vaart nybygga och den golvläggare vi har varit i kontakt med vill ha cirka 200:- per kvadratmeter i arbetskostnad för läggning av parkett (sedan tillkommer naturligtvis priset paa parketten). Vi planerar att lägga "normalt" parkett typ Tarkett Salsa 3-stavig ek som jag tror att vi faar ett ganska ok pris paa. Vi har ganska maanga kvadratmeter golv som ska läggas och kan inte laata bli att tycka att arbetskostnaden är naagot överdriven.

Är det naagon som har erfarenhet av detta och kan ge mig naagor raad?

Med vänliga hälsningar,

Sunemangs

Hej!
Beror på vilket underarbete som krävs. Men är det bara läggning av en klickparkett så lät det lite väl häftigt. Vi brukar räkna med ca 8m2/man och timme. Med offererat pris blir det en fin timpenning.

/Gornoth

Hej Gornoth,

Tack för dit svar. Underlaget är "perfekt", dvs det som man som parkettläggare kan förvänta sig i en nybyggd villa - bottenvaaning gjuten platta och övervaaning golvspaan. Tanken är att allt ska vara klart och "bara" gaa in och lägga..

Med din information skulle man kanske kunna paastaa (i och med att det är rätt maanga kvadratmeter) att timpris cirka 400:- och 8m2 i timman = 50:-/kvm??

Sunemangs

För enbart läggning tycker jag det verkar rimligt, sen tillkommer ju resekostnader och annat. Lycka till!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.