Hej,

Har satt upp 3 av 4 pergola stolpar som är 95x95. Måste nu åka iväg och kommer inte hinna göra klart pegolan förens om en vecka. Tror ni stolparna hinner slå sig? Står i solen..
 
Troligen en aning.
 
Mina stod som 4 pelare i 1,5 år innan jag kunde göra klart pergolan. Slog sig nästan inget.
 
  • Gilla
Julistormen
  • Laddar…
Av mina fyra "stolpar" har två slagit sig något efter 2-3 år. Den ena kanske 2-3 mm om man ser på ena hörnet, den andra aningen mer, kanske 5-6 mm med en längd på 2,5 meter.
 
  • Gilla
Julistormen
  • Laddar…
Och för en pegola spelar det ju inte någon roll om det "skruvar" sig några millimeter... Stolparna kommer ju att slå sig oavsett när du gör den klar...
 
  • Gilla
Julistormen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.