Grymt tack!

N Nightwish skrev:
Troligen ligger ditt token fel, kolla rad 15 att du fått med hela ditt token och att det ligger mellan " tecken
Jag har samma problem och tycker jag har fått in token rätt.

Alexanderarg Alexanderarg skrev:
Har du citattecknen kvar innan och efter? De ska vara kvar.

• Gilla
Alexanderarg
  • Laddar…
Alexanderarg Alexanderarg skrev:
Hittade felet. Har fler "hem" varav den första är inaktiv så behövde ändra 0->1

Tack för scriptet!

• Älska
My Saxin
  • Laddar…
VHK VHK skrev:
Snyggt! Jag får ett felmeddelande, vad gör jag för fel?

2022-10-30 08:59:28: Error on line 276:61: TypeError: null is not an object (evaluating 'res.data.viewer.homes[0].currentSubscription.priceInfo')
Har du mer än ett hem, vet en annan som fick ändra 0 till 1 där i det fallet

Blir galen. Får inte fatt i betan till Scriptable..

kleptoman kleptoman skrev:
Blir galen. Får inte fatt i betan till Scriptable..
har du Apple testflight?

A amoreex skrev:
har du Apple testflight?
Japp!

Snyggt, tack!
Tror det skulle funka med att ha en widget som visar i morgon pris och när det inte finns någon i morgon pris så är den tom på text och graf.

S skepparn skrev:
Snyggt, tack!
Tror det skulle funka med att ha en widget som visar i morgon pris och när det inte finns någon i morgon pris så är den tom på text och graf.
Javisst, problemet är man bara kan ha 2 stora eller 4 små, eller 1 stor och 2 små widgets. Och jag har andra widgets. Så jag kommer när jag orkar/hinner göra så man ser halva idag, och halva "imorgon" från 13.00.

Om inte nån annan här känner sig programmeringskunnig nog att göra det i min spaghettikod ;)

• Gilla
Anderscurl
  • Laddar…
S skepparn skrev:
Snyggt, tack!
Men är du lite halv-hackig, kan du duplicera skriptet och ändra today till tomorrow nånstans, så kanske det funkar som du önskar :)

Ojdå! Ser att någon redan gjort en pull request (uppdatering) av koden, spännande, ska jag testa! :) Tack Tobias!

N nicmarxp skrev:
Har knåpat ihop en liten Lock Screen Widget för iOS 16 så jag lätt kan överblicka priserna utan att starta Tibber-appen. Den kräver Beta-versionen av Scriptable för att funka på lock screen.

Källkoden är fri att ladda ner här och alla instruktioner finns:
[länk]

Som jag skrev på sidan, jag skulle vilja förbättra den så att efter 13.00, skulle den visa dagens priser från 12-23 och morgondagenspriser från 00-11. Datan finns redan, har bara inte ordnat det än.

Har även förberett den för att visa produktion av solpaneler, men har inte fått dem än, så har ingen API-data där.

Hör av er om ni använder den och om ni kommer på något sätt att förbättra den!

[bild]
[bild]
Ett förslag för att visa dagens och morgondagens pris i samma widget skulle bara att visa dagens priser som staplar precis som nu och visa morgondagens med en linjegraf i samma widget.

• Gilla
skepparn
  • Laddar…
N nicmarxp skrev:
Javisst, problemet är man bara kan ha 2 stora eller 4 små, eller 1 stor och 2 små widgets. Och jag har andra widgets. Så jag kommer när jag orkar/hinner göra så man ser halva idag, och halva "imorgon" från 13.00.

Om inte nån annan här känner sig programmeringskunnig nog att göra det i min spaghettikod ;)
Märkte att man bara kunde ha ett fåratal widget, synd då jag tänkte fylla skärmen nu när jag fattat varför jag ska ha widget på startskärmen :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.