24 109 läst ·
96 svar
24k läst
96 svar
Tibber Lock Screen Widget för iOS 16
Javisst, problemet är man bara kan ha 2 stora eller 4 små, eller 1 stor och 2 små widgets. Och jag har andra widgets. Så jag kommer när jag orkar/hinner göra så man ser halva idag, och halva "imorgon" från 13.00.S skepparn skrev:
Om inte nån annan här känner sig programmeringskunnig nog att göra det i min spaghettikod
Men är du lite halv-hackig, kan du duplicera skriptet och ändra today till tomorrow nånstans, så kanske det funkar som du önskarS skepparn skrev:
Ett förslag för att visa dagens och morgondagens pris i samma widget skulle bara att visa dagens priser som staplar precis som nu och visa morgondagens med en linjegraf i samma widget.N nicmarxp skrev:Har knåpat ihop en liten Lock Screen Widget för iOS 16 så jag lätt kan överblicka priserna utan att starta Tibber-appen. Den kräver Beta-versionen av Scriptable för att funka på lock screen.
Källkoden är fri att ladda ner här och alla instruktioner finns:
[länk]
Som jag skrev på sidan, jag skulle vilja förbättra den så att efter 13.00, skulle den visa dagens priser från 12-23 och morgondagenspriser från 00-11. Datan finns redan, har bara inte ordnat det än.
Har även förberett den för att visa produktion av solpaneler, men har inte fått dem än, så har ingen API-data där.
Hör av er om ni använder den och om ni kommer på något sätt att förbättra den!
[bild]
[bild]
Märkte att man bara kunde ha ett fåratal widget, synd då jag tänkte fylla skärmen nu när jag fattat varför jag ska ha widget på startskärmenN nicmarxp skrev:Javisst, problemet är man bara kan ha 2 stora eller 4 små, eller 1 stor och 2 små widgets. Och jag har andra widgets. Så jag kommer när jag orkar/hinner göra så man ser halva idag, och halva "imorgon" från 13.00.
Om inte nån annan här känner sig programmeringskunnig nog att göra det i min spaghettikod![]()