N nicmarxp skrev:
har du skatt och avgifter på? Om du scrollar ner lite i tibber finns det ett reglage. :)
Tackar

Riktigt bra! Tackar tackar!

Hade varit schysst om det gick att lösa den ljusgråa halvtransparenta bakgrunden som alarmklockan har på bilden.

En annan häftig widget hade varit att se momentan förbrukning på låsskärmen. Då fattas det bara en speed dial till frugan så är man helt redo inför vinterns elkostnader ;)

• Skärmbild av en mobiltelefon visar klockan, datum, batteristatus över ett bergslandskap och havet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mobilskärm som visar tid, mottagning, sökfält, batteriprocent för enheter och redigeringsknapp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tack och bock!

Denna ska jag byta till inom kort. Men min personliga åsikt är att det är tydligare om nuvarande klockslag alltid är några steg från vänsterkanten. Dvs att x-skalan är dynamisk. Säg att man tex ser 3 timmar före nuvarande klockslag och sedan kommande 21 timmar. Då kan man lättare planera framåt. Eller det kan man ju ändå men man behöver inte växla ”tankesätt” beroende på vad klockan är.

Måste man ha sitt el-abonnemang hos Tibber för att token ska funka?
Jag ville testa widgeten och registrerade ett konto på Tibber, fixade en token men får följande felmeddelande.

2022-11-05 09:40:10: Error on line 327:61: TypeError: null is not an object (evaluating 'res.data.viewer.homes[0].currentSubscription.priceInfo')

Har installerat Scriptable via TestFlight men får ändå inte upp den som widget.
N nicmarxp skrev:
Japp du måste installera Scriptable via Testflight-länken som står på sidan. Endast betaversionen har stöd för lock screen.

Har du den vanliga Scriptable kan det vara därför du för olika felmeddelande då scriptet använder funktioner som vara betan har. Lycka till! :)

T thomas_7 skrev:
Tackar
N nicmarxp skrev:
har du skatt och avgifter på? Om du scrollar ner lite i tibber finns det ett reglage. :)
Kan man stänga av detta i Widgeten istället, så att den visar spotpriset?
Är inte intresserad av varken skatter eller avgifter :)

G Gripagården skrev:
Kan man stänga av detta i Widgeten istället, så att den visar spotpriset?
Är inte intresserad av varken skatter eller avgifter :)
Borde gå att ändra under api calls i koden, där läses totalen ut, men har för mig att det går att få ut annat ur json objektet, infon för detta finns på tibbers sida med info kring api’et

R Robin Lindberg skrev:
Borde gå att ändra under api calls i koden, där läses totalen ut, men har för mig att det går att få ut annat ur json objektet, infon för detta finns på tibbers sida med info kring api’et
Om nån klurar ut det blir jag glad :)

G Gripagården skrev:
Om nån klurar ut det blir jag glad :)
testa byt ut ”total” under api calls, lägg in ”energy” istället, kollade tibbers api lite snabbt, borde vara så, annars får nån rätta mig!
Är ingen hejjare på json eller app kodande…

R Robin Lindberg skrev:
testa byt ut ”total” under api calls, lägg in ”energy” istället, kollade tibbers api lite snabbt, borde vara så, annars får nån rätta mig!
Är ingen hejjare på json eller app kodande…
Hmm, lyckades inte få det att funka, men det kan bero på mej själv...

Om ni får nedan fel, prova då att lägga telefonen ner i landskapsläge för att på Tibbers sida se hela token-koden och sedan kopiera och klistra in den på rätt ställe i koden mellan de två citationstecknen.

TypeError: null is not an object (evaluating 'res.data.viewer.homes[0].currentSubscription.priceInfo')

Strålande initiativ på bra funktionalitet!

När jag provkör får jag följande fel. Såg att någon mer fått det men hittade inget svar i tråden (eller missade det):

2022-11-05 22:09:28: Error on line 327:25: TypeError: undefined is not an object (evaluating 'res.data.viewer')

Försökte lista ut vad som kan vara fel men gick bet. Rad 327 ser ut på följande vis:

loadJSON()
const price = res.data.viewer.homes[0].currentSubscription.priceInfo.current.total;

Har dubbel och trippelkollat token tycker jag.

Finns det någon som kan ha en idé om vad som skulle kunna tänkas vara fel..?

richardtenggren
Hade varit schysst om det gick att göra samma fast för förbrukningen också.

J JMS77 skrev:
Strålande initiativ på bra funktionalitet!

När jag provkör får jag följande fel. Såg att någon mer fått det men hittade inget svar i tråden (eller missade det):

2022-11-05 22:09:28: Error on line 327:25: TypeError: undefined is not an object (evaluating 'res.data.viewer')

Försökte lista ut vad som kan vara fel men gick bet. Rad 327 ser ut på följande vis:

loadJSON()
const price = res.data.viewer.homes[0].currentSubscription.priceInfo.current.total;

Har dubbel och trippelkollat token tycker jag.

Finns det någon som kan ha en idé om vad som skulle kunna tänkas vara fel..?
I mitt fall var det token som var fel, även efter dubbel och trippel koll… Är inte hela som kommer upp i rutan, så se till att markera mer än vad som syns på tibbers development sida.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.