Jag har Tibber idag och integrerat deras smart laddning av elbilarna som även då prioriterar att ladda med solel.
Jag har lastbalansering med Tibber Pulse och en Wallbox, kommer Pulse att fortsätta fungera, även om jag byter till Godel, eller Greenly?
Jag ser väl främst att Tibbers påslag börjar kännas för dyrt för vad man får...
Jag har lastbalansering med Tibber Pulse och en Wallbox, kommer Pulse att fortsätta fungera, även om jag byter till Godel, eller Greenly?
Jag ser väl främst att Tibbers påslag börjar kännas för dyrt för vad man får...
Du kan fortfarande använde Pulse som Lastbalanserare (eller Last vakt) men ej smartladda.anders07 skrev:
Jag har Tibber idag och integrerat deras smart laddning av elbilarna som även då prioriterar att ladda med solel.
Jag har lastbalansering med Tibber Pulse och en Wallbox, kommer Pulse att fortsätta fungera, även om jag byter till Godel, eller Greenly?
Jag ser väl främst att Tibbers påslag börjar kännas för dyrt för vad man får...
Vad jag har läst så har Greenly mycket högre påslag så skulle kolla på annan.
Tibber har 8,6 öre påslagg iaf och du kan säkert sänka något öre.
Tack!B buffyin skrev:
Jag har kikat på Godel.se, de verkar inte ha något påslag.
Greenly påstår ju också att det är spotpris de säljer...
På något sätt tror jag inte att Greenly egentligen vill att deras virtuella assistent ska avslöja detta... 😅
Det går inte att finna någonstans på deras webbplats, och deras kundtjänst pratade bara runt det och sa "du kan räkna med något öre", vilket jag uppfattar som max. 3-4 ören, men sanningen verkar vara en annan:
Godel.se verkar ju dock mer ärliga:
Det går inte att finna någonstans på deras webbplats, och deras kundtjänst pratade bara runt det och sa "du kan räkna med något öre", vilket jag uppfattar som max. 3-4 ören, men sanningen verkar vara en annan:
Godel.se verkar ju dock mer ärliga:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Jo, de låg bra till på listan på elpriskollen. Plats 7 av 140. Med just den förbrukning som jag slog in, i se3.anders07 skrev:
Men några av bolagen som är billigare har rätt tveksamma omdömen, så jag kan nog tycka godel är helt ok val.
Om man byter varje år och får rabatter så ligger man ofta på ett pris under spotpriset och ingen månadsavgift. Men man får dubbelkolla fakturan så de inte gör något fuffens (typ lägger på moms på spotpriset och sedan moms en andra gång på totalen...)anders07 skrev:
Klicka här för att svara