Ja, den laddar.
Tack för att du är vänlig och svarar!

EDIT: Du hade rätt. Den hade inte kontakt med laddstationen. Men nu har jag åtminstone fått den att börja klippa. Det var adressen som verkade blivit fel. Jag löste det genom att trycka ner hemknappen på laddstationen några sekunder tills roboten blippade till. Sedan började den klippa när jag tryckte på Auto. Det blir spännande att se om den kommer att klippa på de programmerade tiderna också!

Redigerat:
Nä, det blev för svårt! Jag tror att den här klipparen är så känslig för ev ojämnheter, så den tappar radiokontakten med laddstationen.
Nu har vi byggt en platta och sänkt ner i marken för att få allt i våg, så nu får vi se om den jobbar som den skall.
Har definitivt inget att klaga på när det gäller klippresultatet!
Grannarna häpnar över vår vackra golfgreen!

Har problem med att laddstationen piper till min s520.

Trodde först avgränsningskabeln hade gått av någonstans. Men den är hel, och jag provade även att montera en "liten slinga" direkt till laddstationen. Men fortfarande samma pip och roboten känner inte av slingan. Utan ställer sig och piper "virtual wire was cut off"

Har provat att justera adressen på klipparen, utan resultat.

Någon mer som har haft samma fel?

Jag vet lossa dom 4-6 skruvarna under laddstationen så ser du att en kontakt är lös

Tack för snabbt svar.

Den enda kabeln som var lös är den röda från kretskortet.
Men ser inte vart den har suttit?

laddstation_tianchen.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det där är en antenn. Den sitter på ett litet kretskort. Samma kort som sitter på moderkortet i klipparen. Det är för trådlös kommunikation när du använder fjärrkontrollen. Måste va nåt annat.

Följ stiften där du kopplar din slinga ... Följ kablarna till kontakten i laddstations kortet kolla efter glapp m.m

Sitter också med en S520 där det mesta lagt av, efter några testveckor på sensommaren 2014 följt av "skarpt läge" från april 2015... Finns det någon bra sida för felsökning, lösningsförslag, leverantörskontakter osv för denna maskinen?

Kan lista mina "problem/lösningar" och postar gärna mina lösningsförslag ifall det finns en tråd/sida för detta... Om det inte finns, så är det kanske läge att skapa en..?
Tänkte skriva kort, men för den som orkar läsa så följer här en ändlös, sann men knappt trovärdig berättelse om mitt Tianchen-ägande... Har valt att hålla igen på de negativa kommentarerna....
Roboten köptes april 2014
Testkördes fram till maj-juni varpå ägaren var missnöjd med (o)förmågan att klippa slänter. Jag köpte den lätt begagnad i juli 2014, efter att muntligen fått ok från outl1 att fabriksgarantin skulle gälla (självklart skulle jag haft detta skriftligt, men det får vara mitt problem/lärdom). Hade aldrig i min vildaste fantasi kunnat drömma om en produkt med så låg kvalité/tålighet. Den kan verkligen inte vara testad under realistiska förhållanden!!??
Medans jag väntade på att vår nyanlagda gräsmatta à la fotbollsplan skulle växa klart under förra sommaren så provkörde jag den på en liten uteplats på ca 100kvm. Efter varje klippning så tog jag in den för rengöring/förvaring. maskinen gick klockrent och jag trodde att folks problem med denna produkten berodde enbart på handhavandefel.... Under vintern så underhållsladdade jag batteriet enligt instruktioner. När väl våren 2015 kom, så släppte jag ut "Bertil" för att arbeta på fotbollsplanen, som f.ö. måste vara väldigt enkel att klippa... Inga buskar, hinder eller lutningar att tala om. Första veckan (i april) gick allt som på räls. Vid regn så åkte han in i garaget. Inga rymningar att tala om osv... Andra veckan så lägger displayen av trots regnskydd!! Efter kontakt med outl1 så vägrar man supporta detta då jag köpt den begagnad. Outl1 har rätten på sin sida. Enligt min konsumentvägledare kan dock personen jag köpt maskinen av kräva outl1 på ersättning/display. Bestämde mig för att inte bråka mer utan lösa problemet själv.... Plockade ner maskinen och la displayen på tork.... Men herregud vilken överraskning jag fick!!! Displayen är ungefär lika inkapslad som displayen på en miniräknare!!! "Måste vara fler som haft detta problem", tänker jag. Och visst är det så! Displayen funkade hjälpligt efter min behandling och jag ställde in manuellt mode och kör via fjärrkontrollen "on demand". Någon vecka senare börjar maskinen vingla något fruktansvärt, så illa att den ibland inte träffade laddstationen.... Dags att riva ner maskinen igen... Hittar átt ena drivmotorn endast varit monterad med en av tre skruvar. Tvivlar på att den någonsin varit monterad med samtliga skruvar då färgen fanns kvar i övriga fästhål! Åtgärd, skruva fast motorn med loctite/samtliga skruvar. Återigen var miniräknardisplayen oläslig vilket jag inte brytt mig om så länge maskinen går att tvångsköra. Ser heller ingen anledning att köpa en ny då jag inte ser någon info på att en utbytesdisplay skulle ha några förbättringar. Dvs. En ny display lägger troligtvis av inom kort tid... Drömmen om ett bekymmersfritt gräsklippande från Tianchen är som bortblåst. Vid det här laget har jag lagt mer tid på skräpet än om jag hade "handjagat" gräsmattan!! Dock blir resultatet jättefint när maskinen väl fungerat några dagar i rad.... Ytterligare någon dag senare så lossnar ena framhjulet varpå mina nästan nya rakblad, blir smulor.... Sätter i nya rakblad (som är på tok för dyra) och Limmar tillbaka hjulet varpå jag lyckas klippa gräsmattan på ca 1500kvm! Kort därefter rymmer gräsklipparen, troligtvis pga för låg spänning på väg hem. Knivar (nya) blev totalförstörda... Börjar inse att knivarna kommer att kosta en förmögenhet om dessa ska bytas efter varje gång gräsmattan klippts!!! Hittar tapetknivsrakblad på Biltema, http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handverktyg/Kniv-och-Hyvel/Mattkniv-2000034456/?artId=16525 . Hinner klippa gräsmattan en gång till innan nästa problem dyker upp. Maskinen står helt död i boet och vägrar ladda. Plockar in maskin, huvudenhet och nätaggreggat och låter detta torka ur... Skapar därefter en virtuell gräsmatta i uterummet. Tyvärr hjälper inte detta. Maskinen står heldöd på laddstationen. Drar man ut den så försöker den inte att köra tillbaka in i laddstationen. Lät maskinen ladda ur till 27V ca och följde därefter laddcykeln som följde. Batteriet laddas stabilt och när det är fulladdat så slår laddningen ifrån, men maskinen förblir död.... Kan enheten/maskinen tappat adress? Kan ju inte se detta då displayen e kass.... Vad göra?

Jag sålde min för 500 spänn, bästa affären jag har gjort..

Hehe. Har tänkt liknande tankar, typ om någon sagt att, "Du får maskinen gratis för utvärdering. Kan hända att den rymmer, inte funkar mellan juni-aug, display lägger av så du vet/kan inte programmera klippningen. Hjul+ mekanism ramlar ut och körs över så rakbladen står som spön i backen mm. mm...". Hade man då tackat ja??? Stackars de som pröjsat 11000 för skräpet!!!

Inga mekare här på sidan som kan komma med tips på felsökning/reservdelar?

Tror dom flesta har gett upp, det var lite mer aktivitet förra året.

Läs om s510. Det är ju typ samma. Har du lagt in den nyaste programvaran?
Starta om basenheten med.
Det låter som den inte kommunicerar med basen.

Intressant törnis81! Kan du tipsa mig hur jag går tillväga? I nuläget ser jag ju inte statusen eftersom displayen E kass... Kan jag räkna ut antal knapptryckningar för att göra en "connection" mellan maskin o basenhet? Tror som du säger, att den tappat kontakt.... Allt verkar funka, laddning, spänning osv. Men den e helt död när man trycker på displayen alt fjärrkontrollen. Det piper iofs när man trycker på displayen, men inget händer... Likaså när man tvingar in den i boet, den laddar, men piper inget. Samma när man plockar ut den. Förr så snurrade hjulen så att den kröp tillbaka till laddningen, men inte nu... Tips om hur jag startar om mottages tacksamt!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.