249 128 läst ·
1 367 svar
249k läst
1,4k svar
Tian chen s510
Fixar lite med den smällande karossen. Problemet är metallpinnen på bilden. När man lyfter karossen och sedan släpper den far pinnen ner rätt mot en plastbit. Inte rätt!! 4:a pinnar finns det...
För att lossa muttrarna tar du en 13mm ringnyckel som du pressar ner mot muttern, då blir den fri. Sedan är det bara att skruva med plattmejsel i spåret. (jag körde med liten slagskruvdragare). Se till att skruva åt rätt håll, det blir lite bakvänt.
Min lösning blir att lägga dit gummi som gör att pinnen landar mjukt och fint istället för att smälla.
För att lossa muttrarna tar du en 13mm ringnyckel som du pressar ner mot muttern, då blir den fri. Sedan är det bara att skruva med plattmejsel i spåret. (jag körde med liten slagskruvdragare). Se till att skruva åt rätt håll, det blir lite bakvänt.
Min lösning blir att lägga dit gummi som gör att pinnen landar mjukt och fint istället för att smälla.
Redigerat:
Bild på plastcylinder som måste tillverkas i mjukt gummi. Innermåttet är 10mm på plastbiten, men den i gummi måste vara större för att axeln ska löpa fritt. Tillverkade en liten plastbricka som jag trädde på axeln för att gummit inte skulle glida över. En 10mm plåtbricka kommer inte fungera, brickan måste ha presspassning för att inte ligga och skallra.
Bytte ut en plastcylinder mot en liten rund gummifot jag skar till. Blev en avsevärd skillnad. Ska dock skaffa något mjukare och sedan byta i alla fyra hörn.
Bytte ut en plastcylinder mot en liten rund gummifot jag skar till. Blev en avsevärd skillnad. Ska dock skaffa något mjukare och sedan byta i alla fyra hörn.
Redigerat:
Hur blir det med lyftsensorn i de främre om du lägger en 10mm bussning?steffeb skrev:Bild på plastcylinder som måste tillverkas i mjukt gummi. Innermåttet är 10mm på plastbiten, men den i gummi måste vara större för att axeln ska löpa fritt. Tillverkade en liten plastbricka som jag trädde på axeln för att gummit inte skulle glida över. En 10mm plåtbricka kommer inte fungera, brickan måste ha presspassning för att inte ligga och skallra.Bytte ut en plastcylinder mot en liten rund gummifot jag skar till. Blev en avsevärd skillnad. Ska dock skaffa något mjukare och sedan byta i alla fyra hörn.![]()
Bra med nya idéersteffeb skrev:
Tjena Power, hemma från semestern? Hade klipparn stannat eller du kanske inte hade nåt strömavbrott? Jag har märkt att högra framhjulet på min kärvar lite, då går den runt nåt varv o fortsätter sen! Ska ta isär o se om det funkar o smörja upp det.power650 skrev:
Tjena! Jo klipparen stod vid laddstationen men den hade inte klippt de senaste dagarna. Den verkar även dra ur batteriet när den står i viloläge, batterinivån var nere på 24,6V efter att stått i 5dygn.Mina hjul rullar lätt men det fastnar gräss mm mellan hjul och fästet.tlsv skrev: