249 128 läst ·
1 367 svar
249k läst
1,4k svar
Tian chen s510
Hade problem i slänterna den kanade ner pga de glatta gummit på hjulen, jag provade med att spika på lite småspik med mycket bra resultat även i övrig gång. Nu skall jag byta ut det till spik utan huvud då gräset fastnar.....
Har äntligen testat min klippare. Är inte klar med hela gränskabeln ännu, men jag har kört manuellt och tycker den tar sig fram bra. Har också en ganska brant backe och en del slänter och jag kan tänka mig att den kan slira om det är blött. Såg även på en testslinga att den går rätt fort nedför och han nästan helt över slingan innan den vände. Om det är blött/halt tror jag den kan smita innan den får stopp. Så dubbdäck kan nog vara bra. Har sett andra robotar med piggar på däcken. Det kanske går att byta. Veikko på imover kanske kan kolla om några andra passar.
Produkter som diskuteras: "eltejp"
Eltejp
Eltejp, även känd som isoleringstejp, är ett tryckkänsligt tejp som används för att isolera elektriska ledningar och andra material som leder elektricitet. Den har en rad egenskaper som gör den idealisk för användning inom elinstallation
Läs mer
Maver1ck skrev:
hade en rolig idee att snygga till klipparen
så jag hörde med min återförsäljare som sponsrade mig med matrial =)
och resultatet blev så här ska posta lite fler bilder i tråden för moddade klippare
så jag hörde med min återförsäljare som sponsrade mig med matrial =)
och resultatet blev så här ska posta lite fler bilder i tråden för moddade klippare
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Du tror inte att spikarna kommer lossna med tiden? Jag har problem med en slänt där klipparen kommer för långt ner innan den hinner stanna så där brukar den rymma. Nu har jag sätt en bräda där men när kabeln är nedgrävd så kanske man skulle prova detta?Maver1ck skrev:
//Janne
janne67 skrev:
kanske kommer nån men det sitter nu 75 dyckert spikat ända in till plasten på varje hjul där jag då också kapat huvudet på spiken. Angående slänten så hade jag också kabeln och det visar sig inte vara någon bra kombination, funkar säkert inte med någon klippare.
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer