jonaskarl skrev:
Hej

Har någon upplevt att 510 blir störd av andra robottar och deras gränsslingor?
Eller fungerar dom oberoende av ev grannar?

inga problem med grannens husqvarna, jag hade problem med bosch indegon som jag lämnade tillbaks, men denna verkar ok.

Hade problem i slänterna den kanade ner pga de glatta gummit på hjulen, jag provade med att spika på lite småspik med mycket bra resultat även i övrig gång. Nu skall jag byta ut det till spik utan huvud då gräset fastnar.....

• image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
subaru95 och 3 till
  • Laddar…
Har äntligen testat min klippare. Är inte klar med hela gränskabeln ännu, men jag har kört manuellt och tycker den tar sig fram bra. Har också en ganska brant backe och en del slänter och jag kan tänka mig att den kan slira om det är blött. Såg även på en testslinga att den går rätt fort nedför och han nästan helt över slingan innan den vände. Om det är blött/halt tror jag den kan smita innan den får stopp. Så dubbdäck kan nog vara bra. Har sett andra robotar med piggar på däcken. Det kanske går att byta. Veikko på imover kanske kan kolla om några andra passar.

• Gilla
tlsv
  • Laddar…
Glömde en fråga. På fjärren finns knappen Manual. Men när jag trycker på den går den igång i Auto mode. Jag kan styra gasa och bromsa så det är väl ok. Funkar det lika på era?

HL1 skrev:
Glömde en fråga. På fjärren finns knappen Manual. Men när jag trycker på den går den igång i Auto mode. Jag kan styra gasa och bromsa så det är väl ok. Funkar det lika på era?
'

Vad jag minns funkar det likadant på min, använder aldrig funktionen.

Ok. Nej det vara bara för test och att grabben tyckte det var kul att köra.

Funkade samma på min med fjärren.

Fick fukt i displayen på min idag när det regnade som mest, skruvade isär o torkade upp o det funkade igen. Displayen blev lite mörkare men ska se imorgon när den fått natten på sig.

Ni som använt Gardena skarvar till kabel. Gräver ni ner dom som dom är eller använder ni något utanpå t.ex eltejp?

Maver1ck skrev:
Hade problem i slänterna den kanade ner pga de glatta gummit på hjulen, jag provade med att spika på lite småspik med mycket bra resultat även i övrig gång. Nu skall jag byta ut det till spik utan huvud då gräset fastnar.....
:( trodde det skulle vara 'dubb' däcken på den här klipparen...

hade en rolig idee att snygga till klipparen
så jag hörde med min återförsäljare som sponsrade mig med matrial =)
och resultatet blev så här ska posta lite fler bilder i tråden för moddade klippare
IMG_2814.jpg
Skapa konto
IMG_2810.jpg
Skapa konto

• Gilla
jermal och 4 till
  • Laddar…
Maver1ck skrev:
Du tror inte att spikarna kommer lossna med tiden? Jag har problem med en slänt där klipparen kommer för långt ner innan den hinner stanna så där brukar den rymma. Nu har jag sätt en bräda där men när kabeln är nedgrävd så kanske man skulle prova detta?

//Janne

janne67 skrev:
Du tror inte att spikarna kommer lossna med tiden? Jag har problem med en slänt där klipparen kommer för långt ner innan den hinner stanna så där brukar den rymma. Nu har jag sätt en bräda där men när kabeln är nedgrävd så kanske man skulle prova detta?

//Janne

kanske kommer nån men det sitter nu 75 dyckert spikat ända in till plasten på varje hjul där jag då också kapat huvudet på spiken. Angående slänten så hade jag också kabeln och det visar sig inte vara någon bra kombination, funkar säkert inte med någon klippare.

grymmeoffe skrev:
hade en rolig idee att snygga till klipparen
så jag hörde med min återförsäljare som sponsrade mig med matrial =)
och resultatet blev så här ska posta lite fler bilder i tråden för moddade klippare
[bild][bild]
hestra outlet?

HL1 skrev:
Ni som använt Gardena skarvar till kabel. Gräver ni ner dom som dom är eller använder ni något utanpå t.ex eltejp?
Funkar inte de som följde med?
Jag har använt gardena till min tidigare klippare och de är ju silikonfyllda och de skyddar mot smuts och väta nergrävd.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.