249 128 läst ·
1 367 svar
249k läst
1,4k svar
Tian chen s510
Janne, jag tror du har för tight mellan linorna! Det bör nog vara 1m, eller 50cm om du ska dela upp gräsmattan i områden. Att den rymmer i hörnet kan bero på att det är för spetsigt hörn, kolla linan så att den är rundad. Kan också vara att sensorerna går in o att den backar över linan o går ut.
Kör du area 3 så nära laddstationen som möjligt för att få kantklippning automatiskt?tlsv skrev:
Har jag missförstått manualen ska inte klipparen följa begränsningstråden medsols. min får spel ibland och går motsols och kommer upp bakom laddstatioen? Sedan rymmer den stup i ett, får sätta mig och kika hur den gör när den smiter
. Men ska klipparen följa kabeln med- eller motsols eller båda delarna?
//Janne
//Janne
Motsols ut och medsols in. Har du satt olika områden?janne67 skrev:Har jag missförstått manualen ska inte klipparen följa begränsningstråden medsols. min får spel ibland och går motsols och kommer upp bakom laddstatioen? Sedan rymmer den stup i ett, får sätta mig och kika hur den gör när den smiter. Men ska klipparen följa kabeln med- eller motsols eller båda delarna?
//Janne
Ja det har jag kollat, den går in och laddar som den ska men ibland så får den spel och kör baklänges på slingan och kommer upp bakom stationen. Jag har inte slagit i spikarna i stationen men det borde inte spela någon roll eller?
Pröva det! Funkar inte det får du kolla alla avstånd mellan trådarna, det ser ut som dom ligger lite för nära varandra på vissa ställen. Då kan den kanske när den ska hem backa över tråden o rymma eller fortsätta åt fel håll.
Jag rundar mina, grävde ner i hörnen. Kan det vara det som spökar att den rymmer. Power hade ju nåt liknande problem med hörn o avstånd. Går den fortfarande åt båda hållen?janne67 skrev: