Byggahus.se

Thermotech Minifloor Shunt TMix S

1. A
    Anonym
    Hej

Jag har Thermotech golvvärmeslingor installerade dels i min tvättstuga, samt även i ett nyrenoverat badrum & gästtoalett.

En rörfirma installerade hösten 2015 de första slingorna i tvättstugan 4 st slingor á 24 meter.) tillsammans med en T Mix S Shunt.

Men nu efter att jag utökat anläggningen med 3 stycken slingor till badrum / gästtoalett á 27 meter så fungerar inte slingorna i tvättstugan.

Problemet är följande:

Slingan som är ansluten längst till höger i shunten fungerar som den ska ( Badrum / Gästtoalett) 3 st slingor á 27 meter.

Slingan som är ansluten till vänster i shunten fungerar inte (tvättstuga) 4 st slingor á 24 meter. Denna slinga har funnits sedan hösten 2015.

Jag har haft en rörfirma här som har luftat slingorna, men det verkar inte hjälpa.

Tvättstugan är på 13 m2

Badrum och gästtoalett 7 ,2 m2

Shunten är 1 T Mix S och den ska ju klara upp till 60 m2

Vad kan felet bero på?

Måste man göra något mer för att den vänstra slingan från shunten skall fungera, typ öppna någon ventil , eller demontera någon plugg etc?

Med vänlig hälsning Hasse

2. A
    Anonym
  3. A
    Anonym
    Löst

4. useless
    Lök. · Gävleborg · 21 876 inlägg

useless

Lök.
    Jaaså? På vilket sätt då?

5. A
    Anonym
    Det visade sig att rörfirman som anslöt den vänstra slingan inte öppnade ventilen i fördelarna.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.