Hej alla kunniga. Jag håller på med ett badrum på ca:6 m2 och tänkte lägga elslingor "liten bygghöjd" för att inte lyfta golvet för högt. Fick då ett tips om ett vattenburet system thermotech minifloor 8 som enbart bygger 16mm inklusive avjämningsmasan. Skulle passa mig perfekt men funkar det, det är ju så klen slang? någon som har erfarenhet?

http://www.thermotech.se/golvvarme/minifloor8.106.14e173d12d6ed0bbf580003883.html
 
Vist fungerar det! Slangens dimension påverkar inte värmen det begränsar bara hur stora ytor man praktiskt kan värma med ett system. 8 mm system finns därför bara upp till ca 20 m2.

Det finns leverantörer som sålt 8 mm vattenburen golvvärme under många år och det är ett beprövat koncept.
googla på "8 mm vattenburen golvvärme" så får du många alternativ.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.