100 läst ·
2 svar
100 läst
2 svar
Thermo Top Evo - D Hur funkar det?
Jag har en Navara med en top Evo4-D tror jag den heter. Jag fattar uppriktigt inte hur den skall användas. Vad jag förstår så värmer den upp kylarvattnet i bilen, men det verkar inte vara någon fläkt kopplad till den, så hur skall då det bli varmt i kupén? Eller är det bara en preheat ? Fattar inte.
Om du har en fabriksmonterad värmare så brukar ju kupéfläkten starta automatisk när du sätter igång värmaren.
Men om det är en eftermonterad så kan det ju hända att man inte brytt sig om att koppla in den på fläkten.
Men det borde ju bli varmt ganska snabbt i kupén i allafall när man startar efter att man kört värmaren en tid och värmt upp kylarvattnet.
Men om det är en eftermonterad så kan det ju hända att man inte brytt sig om att koppla in den på fläkten.
Men det borde ju bli varmt ganska snabbt i kupén i allafall när man startar efter att man kört värmaren en tid och värmt upp kylarvattnet.
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Jag provade den idag för första gången och kupéfläkten hoppade mycket riktigt igång. Det tog några minuter innan den började snurra. Tack för info.Martin Liljedahl skrev:
Om du har en fabriksmonterad värmare så brukar ju kupéfläkten starta automatisk när du sätter igång värmaren.
Klicka här för att svara