4 593 läst ·
25 svar
5k läst
25 svar
Thermia luft/vattenvärmepump itec 9kw
har en thermia itec luft vatten som instalerades i okt 2019.vad är felet när tillsatsvärme går in å stöttar upp till 5-6 + grader utomhus,steg 1,steg 1 o 2 när det är 7-8 minus ute.har gått så hela vintern ,dragit mycket mer ström i vinter än förra året ,kan det vara normalt,har ett hus på 170m2,en rörs radiatorer,halv bra isolerat 2 vån + liten källare .
har haft samma problem det visades vara cirkulationspumpen på displayen kunde man se att flödet inte fungerade som det skulleN nonnej skrev:har en thermia itec luft vatten som instalerades i okt 2019.vad är felet när tillsatsvärme går in å stöttar upp till 5-6 + grader utomhus,steg 1,steg 1 o 2 när det är 7-8 minus ute.har gått så hela vintern ,dragit mycket mer ström i vinter än förra året ,kan det vara normalt,har ett hus på 170m2,en rörs radiatorer,halv bra isolerat 2 vån + liten källare .![]()
N nonnej skrev:har en thermia itec luft vatten som instalerades i okt 2019.vad är felet när tillsatsvärme går in å stöttar upp till 5-6 + grader utomhus,steg 1,steg 1 o 2 när det är 7-8 minus ute.har gått så hela vintern ,dragit mycket mer ström i vinter än förra året ,kan det vara normalt,har ett hus på 170m2,en rörs radiatorer,halv bra isolerat 2 vån + liten källare .![]()
N nonnej skrev:har en thermia itec luft vatten som instalerades i okt 2019.vad är felet när tillsatsvärme går in å stöttar upp till 5-6 + grader utomhus,steg 1,steg 1 o 2 när det är 7-8 minus ute.har gått så hela vintern ,dragit mycket mer ström i vinter än förra året ,kan det vara normalt,har ett hus på 170m2,en rörs radiatorer,halv bra isolerat 2 vån + liten källare .![]()
N nonnej skrev:har en thermia itec luft vatten som instalerades i okt 2019.vad är felet när tillsatsvärme går in å stöttar upp till 5-6 + grader utomhus,steg 1,steg 1 o 2 när det är 7-8 minus ute.har gått så hela vintern ,dragit mycket mer ström i vinter än förra året ,kan det vara normalt,har ett hus på 170m2,en rörs radiatorer,halv bra isolerat 2 vån + liten källare .![]()
N nonnej skrev:har en thermia itec luft vatten som instalerades i okt 2019.vad är felet när tillsatsvärme går in å stöttar upp till 5-6 + grader utomhus,steg 1,steg 1 o 2 när det är 7-8 minus ute.har gått så hela vintern ,dragit mycket mer ström i vinter än förra året ,kan det vara normalt,har ett hus på 170m2,en rörs radiatorer,halv bra isolerat 2 vån + liten källare .![]()
N nonnej skrev:har en thermia itec luft vatten som instalerades i okt 2019.vad är felet när tillsatsvärme går in å stöttar upp till 5-6 + grader utomhus,steg 1,steg 1 o 2 när det är 7-8 minus ute.har gått så hela vintern ,dragit mycket mer ström i vinter än förra året ,kan det vara normalt,har ett hus på 170m2,en rörs radiatorer,halv bra isolerat 2 vån + liten källare .![]()
N nonnej skrev:har en thermia itec luft vatten som instalerades i okt 2019.vad är felet när tillsatsvärme går in å stöttar upp till 5-6 + grader utomhus,steg 1,steg 1 o 2 när det är 7-8 minus ute.har gått så hela vintern ,dragit mycket mer ström i vinter än förra året ,kan det vara normalt,har ett hus på 170m2,en rörs radiatorer,halv bra isolerat 2 vån + liten källare .![]()
på cirkulationspumpen sitter en elektronik som styr start och stopp av kompressorn när den blev varm förlorade jag flödet den har med ivertertekniken att göra flödetJ Josth skrev:
N nonnej skrev:har en thermia itec luft vatten som instalerades i okt 2019.vad är felet när tillsatsvärme går in å stöttar upp till 5-6 + grader utomhus,steg 1,steg 1 o 2 när det är 7-8 minus ute.har gått så hela vintern ,dragit mycket mer ström i vinter än förra året ,kan det vara normalt,har ett hus på 170m2,en rörs radiatorer,halv bra isolerat 2 vån + liten källare .![]()
Klicka här för att svara
