1 265 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Textiltapet, hjälp!
Hallå!
Jag är ute efter en ”manchester”-liknande tapet (70-tals stil), till en vägg jag ska göra, men verkar vara omöjligt att hitta i svart som jag gärna vill ha.
Jag fick tips om en tapet från tapetorama, där de har en 70-tals serie som heter Carmalin Kaskad, och jag undrar om någon vet om man kan textilspraya en tapet som denna?
https://www.tapetorama.se/vintagetapeter/carma/1970-talstapeter
Jag är ute efter en ”manchester”-liknande tapet (70-tals stil), till en vägg jag ska göra, men verkar vara omöjligt att hitta i svart som jag gärna vill ha.
Jag fick tips om en tapet från tapetorama, där de har en 70-tals serie som heter Carmalin Kaskad, och jag undrar om någon vet om man kan textilspraya en tapet som denna?
https://www.tapetorama.se/vintagetapeter/carma/1970-talstapeter
Lyckades du med tapeten? har köpt samma modell och undrar också hur den appliceras.L LisaDrake skrev:Hallå!
Jag är ute efter en ”manchester”-liknande tapet (70-tals stil), till en vägg jag ska göra, men verkar vara omöjligt att hitta i svart som jag gärna vill ha.
Jag fick tips om en tapet från tapetorama, där de har en 70-tals serie som heter Carmalin Kaskad, och jag undrar om någon vet om man kan textilspraya en tapet som denna?
[länk]
Hallå!
Väldigt komiskt för vi satte precis upp tapeten för lite drygt en vecka sen!
Det är lite pyssligt att få upp den, tar lite tid och man behöver ha rejält med tapetklister och tålamod, men det gick! Precis målat idag och suger upp mycket färg och släpper gärna från väggen, men går tillbaka sen som tur är.
Väldigt komiskt för vi satte precis upp tapeten för lite drygt en vecka sen!
Det är lite pyssligt att få upp den, tar lite tid och man behöver ha rejält med tapetklister och tålamod, men det gick! Precis målat idag och suger upp mycket färg och släpper gärna från väggen, men går tillbaka sen som tur är.
Okej, kul! Men vilken teknik och lim använder man? Dränker man tapeten och viker den och håller på, eller vad är metoden?L LiDr skrev:Hallå!
Väldigt komiskt för vi satte precis upp tapeten för lite drygt en vecka sen!
Det är lite pyssligt att få upp den, tar lite tid och man behöver ha rejält med tapetklister och tålamod, men det gick! Precis målat idag och suger upp mycket färg och släpper gärna från väggen, men går tillbaka sen som tur är.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 135 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 135 inlägg
Det jag minns från min barndom med papperstapeter (även textiltapeter är väl en papperstapet med textilväv påklistrad) är att mina föräldrar penslade ut ordentligt med lim på tapeten. Men det skadar ju inte att fråga Tapetorama.
Klicka här för att svara