5 979 läst ·
10 svar
6k läst
10 svar
Texten försvinner på kvitton från Byggmax
Inte bara Byggmax. Har just lämnat över bokföringen (i ett AB) med ett antal helt blanka kvitton till revisorn. Ska bli intressant att höra vad han tycker.
Antagligen har Skatteverket avsevärda synpunkter på saken.
Antagligen har Skatteverket avsevärda synpunkter på saken.
Kan Du inte skriva egna kvitton? Man godkände sådana från en Landshövding= tidigare Landshövding.mycke_nu skrev:
Handlar alltid med betalkort, så beloppet och momsen finns på kontokortsutdraget från banken. VAD jag har köpt får väl SKV räkna ut själva..
Beträffande garantier så är det väl bara att visa upp det blanka kvittot för Byggmax. Det är ju deras originalhandling!
Beträffande garantier så är det väl bara att visa upp det blanka kvittot för Byggmax. Det är ju deras originalhandling!
Jodå visst e bläcket miljövänligt som bara den då det inte brukar finnas bläck i dessa skrivare.saturnus skrev:
Dom skriver nämligen med hjälp av friktion/värme på ett papper som är fullskitet i kemikalier som regerar så papperet blir svart av värme.
Prova att sätta nageln i kvittot och dra snabt i sidled över kvittot så ser du att det blir svart.
Termotransfer är ett värdelöst och förvånansvärt att det är godkänt överhuvudtaget som kvitto. Lagringstiden är som sagt mycket kort. Intresant nog finns det kassaapparater som har samma system på båda rullarna....
Fast det finns olika kvalitet på kvittorullarna. De billigaste syns texten på i bästa fall ett par månader, de dyrare kvittorullarna brukar det inte vara några problem alls med att texten försvinner.
En kvittorulle som är 80m kostar runt en tia för de billigaste (=2,5öre/kvitto på 20cm). De bättre kostar c:a 20kr (=5öre/kvitto). Jag gissar att Byggmax sparat lite för mycket.
En kvittorulle som är 80m kostar runt en tia för de billigaste (=2,5öre/kvitto på 20cm). De bättre kostar c:a 20kr (=5öre/kvitto). Jag gissar att Byggmax sparat lite för mycket.
Klicka här för att svara