Ja vad dottern gör med pengarna är ju upp till henne.
Min fru fick sitt föräldrahem som enskild egendom, det sålde hon och och vi köpte ny värmepump och satte in ett nytt värmesystem i min verkstad. Men vi har varit sams i 26 år.
Jo, men om man säger att det byts tak mm och byggs ut när man använder dessa pengar då?
Om det är formulerat på det sätt som jag beskriver så har den som lagt in pengar i form av enskild egendom rätt att få ut de pengarna vid en boskillnad. Min farmors testamente skrev långt innan det fanns några partners, i huvudsyfte att minska arvsskatten, det där med enskild egendom kom på köpet så att säga.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.