Har installerat brandvarnare men får dem inte att lösa ut om jag inte eldar så att det vita fina taket blir sotigt. Nån som vet var det finns teströk på spray eller liknande? Eller någon annan metod?
Jag har optiska brandvarnare som är kopplade till larm trådbundet och får ström den vägen. Jag kan mao inte ta ner dem och elda på ordentligt utan att få sotigt tak.
Tacksam för hjälp
mvh Niklas
Jag har optiska brandvarnare som är kopplade till larm trådbundet och får ström den vägen. Jag kan mao inte ta ner dem och elda på ordentligt utan att få sotigt tak.
Tacksam för hjälp
mvh Niklas
Du kan hålla exempelvis ett par släckta tändstickor eller ett släckt stearingljus vid detektorn så borde den gå i larm. Det som kan ställa till det är om det är ett märkbart luftflöde i utrymmet. Håll en tidning eller liknande som skydd mot draget om så är fallet.
Har du inte fått detektorn i larm utan fläckar i taket så tror jag inte detektorn kommer gå i larm över huvud taget.....
Har du inte fått detektorn i larm utan fläckar i taket så tror jag inte detektorn kommer gå i larm över huvud taget.....
Det finns rökspray att köpa. Men ett annat tips , om du inte är känslig för cigarettrök, är att ta en lagom stor burk och lägg i en tänd cigarett. Håll den sedan över brandvarnaren så skall du se att den larmar
Det där är ett riktigt bra tips och inte alls långt från hur man testar rökdetektorer i stora mängder. Jag får skylla det faktum att jag inte kommit på det själv på att jag inte röker.Herr hatt skrev:
Grunkan på bilden använder jag i jobbet - ihopsatt såklart. När man skickar upp trattdelen mot detektorn så puffar man ut lite gas ur flaskan och sen håller man helt enkelt kvar tratten runt deckaren tills den går i larm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja du, det är svårt att på distans avgöra hur mycket rök som behövdes men det var ju bra att de gick i larm åtminstone.Niklas_1 skrev:
Jag brukar tända en cigarr under brandvarnaren en gång om året.
Klicka här för att svara