27 213 läst ·
85 svar
27k läst
85 svar
Test robotdammsugare
Samma här, den fungerade utmärkt ett litet tag. Efter ett år gick den sönder. Fick skruva isär den och löda dit ny kondensator. Höll ett halvår till. Nej, Neato har för mycket problem med kvaliteten.N niblom skrev:
Våran Neato pajade efter mindre än 1år, var rätt trött på den då den fastnade överallt. Och så var man tvungen att plocka saker och förbereda typ en halvtimme innan man kunde använda den. Den åkte på tippen tillslut.Helena S skrev:
Vi köpte en Dyson V10 absolut och den är tusen gånger bättre, alltid redo snabbt i gång och man kan dammsuga trotts leksaker på golven typ bara att plöja på. Alla tillbehör gör att den har fler användningsområden dessutom. Barn tar av sig skor o häller ut en deciliter sand, dyson fixar jobbet snabbt. Vi är verkligen supernöjda med denna manick, inge mer robotar i vårt hem.
Medlem
· Västerbotten
· 872 inlägg
Robotdammsugaren fastnar "överallt" och ersattes med en manuell dammsugare som används som plog. Låter lite som att roboten döms ut för att det är saker överallt, vilket känns lite som att klaga på bilens fyrhjulsdrift för att den inte kan ta sig fram rakt in i skogen.
Jag känner inte till någon dammsugare som kan plocka upp saker åt en.
Jag känner inte till någon dammsugare som kan plocka upp saker åt en.
Vi har denna sedan tre månader tillbaka och vi är väldigt nöjda. Det är vår första robot men vi tycker att den gör ett bra jobb och appen är smidig att använda. För bästa resultat så lyfter jag bort stolar och lite annat men det tar bara 5 minuter.M Micke14 skrev:
Saknar dock i appen att man kan skapa egna rum i kartan. Hade t ex velat schemalägga så att köket städas var tredje dag men övriga rum var sjunde dag. Kanske kommer i en uppdatering längre fram.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 291 inlägg
Verkar som Neato D7 klarar de flesta mattor men kan ha det jobbigt på riktigt tjocka mattor
Alltid svårt med en avvägning för mattor, ska den ta sig upp på dem och riskera fastna/dra mer batteri eller ska den se det som ett hinder och köra runt...Johannes Carlsson skrev:
Jag är sugen på en robot i sinom tid, men inkommande hundvalp + treåring kommer gå hårt åt den är jag rädd
Jag har handknutna mattor med frans och det fungerade inte alls med robotdamsugare. Det kändes också som om de slet på mattorna. Är rädd om mina mattor så det får bli vanlig dammsugare.T tpsoft skrev: