Jag har första versionen av Xiaomis varianter, den som man var tvungen att importera själv. Riktigt nöjd då den skött sig själv i drygt ett år. Det enda negativa med den är att i och med att dammsugaren var en importgrej så är även tillbehören det. Filter och borstar köpes fördelaktigheten från hemlandet men medföljande leveranstider.
Det kunde förstås fått finnas fler röster i maskinen. Mest för skojs skull. Den engelska rösten är okej men de kinesiska varianter finns ju som en massa roliga varianter såsom robot. Team 17 skulle fått stå för rösterna. :rofl:

jag undrar också vilken höjd av trösklar som den nya Xiaomi v2 klarar? Jag har själv en v1 som importerats från Kina och den klara inte högre trösklar och mattor än 10-15 mm, innan Xiaomi hade jag första Neato modellen XV-11 (importerad från USA) som efter 5 års tjänst fick pensioneras men den klarade 20 mm trösklar. I övrigt tycker jag Xiaomi städar bättre än Neaton gjorde.

Den är specad att klara 20 mm trösklar. Och det gör den också utan problem enligt några tuben reviews.

Har en Roborock v2 och fick sänka en del trösklar, men 20 mm klarar den definitivt.

Z
Varför har man inte med en av marknadsledarna NEATO i sina tester???
Man har med både Roomba och Xiaomis topmodeller.
Testet känns inte seriös om man väljer bort vissa modeller. Alt så skriver man varför man inte har med den.

Jag har läst andra test som varit väl så noggranna. Där har Electrolux vunnit eftersom den kommer åt bra i hörn – något man fokuserade mycket på i testet, liksom mattkanter och sladdhärvor.
Somliga rör sig väldigt planlöst men gör ändå rent. Vissa låter mycket, vilket mest är en fråga för hemmavarande grannar.

Z ... skrev:
Varför har man inte med en av marknadsledarna NEATO i sina tester???
Man har med både Roomba och Xiaomis topmodeller.
Testet känns inte seriös om man väljer bort vissa modeller. Alt så skriver man varför man inte har med den.
De tackade nej till att delta.

• Ledsen
13th Marine
  • Laddar…
C
Vi har 3 st Roomba...Tror vi haft den äldsta i 10 år.... Hund finns i hemmet....Gör ren dem med tryckluft ett par ggr i veckan. Har dessutom plockat sönder dem ett antal ggr. för rengöring med tryckluft ... När man ser den enkla konstruktionen framstår det som ett skämt att de skall kosta det de gör.... Men visst vi är nöjda med det de presterar...

• Gilla
Lostmoose
  • Laddar…
Jag är på G att köpa en Xiaomi Roborock. Hittar dock inte bra sidor om deras olika modeller, någon som har koll?

Finns en S50 och en S55, finns det fler, vad är skillnaden?

Någon ny modell på G?

Chaly
Bra test! (y)

Tycker också att det är Synd att inte Neato var med - den har jag kikat efter ett tag och det skulle ha varit mycket intressant att se den i jämförelsen.
Redaktionen funderade inte på att ta med den även om inte Neato ville tilllhandahålla robot för testet?

Darling McFluff SKJB021 skrev:
Jag är på G att köpa en Xiaomi Roborock. Hittar dock inte bra sidor om deras olika modeller, någon som har koll?

Finns en S50 och en S55, finns det fler, vad är skillnaden?

Någon ny modell på G?
S50, S55 osv är bara olika "färgkoder" beroende på färgsättningen. Dvs det finns bara en Roborock - men med olika färgsättning.

D DejvidK skrev:
S50, S55 osv är bara olika "färgkoder" beroende på färgsättningen. Dvs det finns bara en Roborock - men med olika färgsättning.
Ok, bra information!

Visst finns det väl roborock generation 1 och 2?

Darling McFluff SKJB021 skrev:
Ok, bra information!

Visst finns det väl roborock generation 1 och 2?
Trodde Roborock refererade till generation 2, men kan ha fel där :)

• Gilla
Darling McFluff
  • Laddar…
Låt användarna skramla till en Neato, som ni testar enligt samma betingelser. Sedan lottar ni ut den bland de som sponsrat.

• Gilla
fremax och 3 till
  • Laddar…
Jag har haft två Neato som fungerade bra så länge de fungerade men de höll bara i ca 1 1/2 år. Nu har jag köpt en Roborock 2 som jag kört en gång, vi får se hur den fungerar i längden...

/N

• Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.