27 213 läst ·
85 svar
27k läst
85 svar
Test robotdammsugare
Medlem
· Västerbotten
· 872 inlägg
Jag har första versionen av Xiaomis varianter, den som man var tvungen att importera själv. Riktigt nöjd då den skött sig själv i drygt ett år. Det enda negativa med den är att i och med att dammsugaren var en importgrej så är även tillbehören det. Filter och borstar köpes fördelaktigheten från hemlandet men medföljande leveranstider.
Det kunde förstås fått finnas fler röster i maskinen. Mest för skojs skull. Den engelska rösten är okej men de kinesiska varianter finns ju som en massa roliga varianter såsom robot. Team 17 skulle fått stå för rösterna.
Det kunde förstås fått finnas fler röster i maskinen. Mest för skojs skull. Den engelska rösten är okej men de kinesiska varianter finns ju som en massa roliga varianter såsom robot. Team 17 skulle fått stå för rösterna.
jag undrar också vilken höjd av trösklar som den nya Xiaomi v2 klarar? Jag har själv en v1 som importerats från Kina och den klara inte högre trösklar och mattor än 10-15 mm, innan Xiaomi hade jag första Neato modellen XV-11 (importerad från USA) som efter 5 års tjänst fick pensioneras men den klarade 20 mm trösklar. I övrigt tycker jag Xiaomi städar bättre än Neaton gjorde.
Den är specad att klara 20 mm trösklar. Och det gör den också utan problem enligt några tuben reviews.
Jag har läst andra test som varit väl så noggranna. Där har Electrolux vunnit eftersom den kommer åt bra i hörn – något man fokuserade mycket på i testet, liksom mattkanter och sladdhärvor.
Somliga rör sig väldigt planlöst men gör ändå rent. Vissa låter mycket, vilket mest är en fråga för hemmavarande grannar.
Somliga rör sig väldigt planlöst men gör ändå rent. Vissa låter mycket, vilket mest är en fråga för hemmavarande grannar.
Administrator
· Skåne
· 8 666 inlägg
Vi har 3 st Roomba...Tror vi haft den äldsta i 10 år.... Hund finns i hemmet....Gör ren dem med tryckluft ett par ggr i veckan. Har dessutom plockat sönder dem ett antal ggr. för rengöring med tryckluft ... När man ser den enkla konstruktionen framstår det som ett skämt att de skall kosta det de gör.... Men visst vi är nöjda med det de presterar...
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 421 inlägg
Jag är på G att köpa en Xiaomi Roborock. Hittar dock inte bra sidor om deras olika modeller, någon som har koll?
Finns en S50 och en S55, finns det fler, vad är skillnaden?
Någon ny modell på G?
Finns en S50 och en S55, finns det fler, vad är skillnaden?
Någon ny modell på G?
Bra test! 
Tycker också att det är Synd att inte Neato var med - den har jag kikat efter ett tag och det skulle ha varit mycket intressant att se den i jämförelsen.
Redaktionen funderade inte på att ta med den även om inte Neato ville tilllhandahålla robot för testet?
Tycker också att det är Synd att inte Neato var med - den har jag kikat efter ett tag och det skulle ha varit mycket intressant att se den i jämförelsen.
Redaktionen funderade inte på att ta med den även om inte Neato ville tilllhandahålla robot för testet?
S50, S55 osv är bara olika "färgkoder" beroende på färgsättningen. Dvs det finns bara en Roborock - men med olika färgsättning.SKJB021 skrev:
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 421 inlägg