Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Eller omvänt alla som e med i facket får begränsad internet utanför Sverige , helst kontorstid 😉
Maffiafasoner well men det kan väl gå båda hållen. Man väljer väl arbetsgivare?
 
Redigerat:
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Du har

Du har blivit en parodi på dig själv…
Du inser inte det absurda i vad dessa miffon håller på med?
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Och? Varför?
Lagstiftning går långt sedan fritt val eller?
 
Nissens
Jodå, men vi har sannolikt inte samma bild av det. 😊
 
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Det här är ju sjukt, kommer bli spännande att se Tesla stämma PostNord
Fyfan, det här är alltså vuxna människor vi pratar om. Frivillighet..

”Ska ni va här inne så får ni gå ut!”
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Har fortfarande inte kunna läsa mig till några systematiska missförhållanden på Tesla Sverige.

Alla ni som sympatiserar med strejken - det är inte bara företaget Tesla som påverkas negativt av det här. Det är anställda, det är aktieägare, det är människor/företag som äger en Tesla eller planerat att köpa en Tesla.

Väx upp för tusan, sluta med vuxenmobbningen..
 
  • Gilla
Bästerortarn och 5 till
  • Laddar…
Vänstern har bara en agenda! Skiter i alla andra! Det är som en sekt eller en galen religion!
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Bästerortarn och 6 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vänstern har bara en agenda! Skiter i alla andra! Det är som en sekt eller en galen religion!
Vänster, mitten eller höger.. oavsett var man står borde man ju ha lite sunt förnuft mellan öronen…
 
  • Gilla
Bästerortarn och 3 till
  • Laddar…
Man kan tycka det, men inget tycks ha förändrats på ca 50 år i fackpamparnas värld.
 
  • Gilla
Jeppson och 4 till
  • Laddar…
D
Jag tror normalfördelningen gäller även här, en del är utom sig av ilska på facken, en del detsamma på Tesla men de flesta har nog rätt mycket annat att som kommer före och har då lättare att se hela bilden.

Den Svenska Modellen tjänar oss väldigt bra och förutom några outliers vill arbetsmarknaden behålla denna, det är ju de stora dragen, utan detaljer. Modellen bygger på högt deltagande och detta har i stort fungerat bra över åren, situationen nu kunde kanske inte vara mer tillspetsad, Musk är ju en fanatisk person och jag skulle inte bli helt förvånad om han faktiskt är beredd att lägga ner hela Tesla om han inte får som han vill.

Det är faktiskt inte ett helt omöjligt scenario, risken för spridning till andra länder kan nog inte avskrivas och skulle den få fäste i länder med tuffare parter så kan man bara gissa vad Musk tar sig till.
 
  • Gilla
Fairlane och 4 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Man kan tycka det, men inget tycks ha förändrats på ca 50 år i fackpamparnas värld.
Mm.. kanske kommer det något gott ur detta, då menar jag inte en signatur för kollektivavtal eller att någon måste dra..
 
D djac skrev:
Jag tror normalfördelningen gäller även här, en del är utom sig av ilska på facken, en del detsamma på Tesla men de flesta har nog rätt mycket annat att som kommer före och har då lättare att se hela bilden.

Den Svenska Modellen tjänar oss väldigt bra och förutom några outliers vill arbetsmarknaden behålla denna, det är ju de stora dragen, utan detaljer. Modellen bygger på högt deltagande och detta har i stort fungerat bra över åren, situationen nu kunde kanske inte vara mer tillspetsad, Musk är ju en fanatisk person och jag skulle inte bli helt förvånad om han faktiskt är beredd att lägga ner hela Tesla om han inte får som han vill.

Det är faktiskt inte ett helt omöjligt scenario, risken för spridning till andra länder kan nog inte avskrivas och skulle den få fäste i länder med tuffare parter så kan man bara gissa vad Musk tar sig till.
Fast facken verkar ju visa sig vara lika fanatiska som Musk? Detta är ju absurt.

Skit i facken och skit i Musk, fokusera på den så kallade möjligheten att välja fritt.
 
  • Gilla
Rabbithole
  • Laddar…
D
J Jogöwa skrev:
Skit i facken och skit i Musk, fokusera på den så kallade möjligheten att välja fritt.
Den är en illusion, det mesta i livet dikteras av omständigheter.
 
  • Gilla
lop3r och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
[länk]
Väl skrivet. Gillar att han provocerar läsaren att tänka lite själv.
 
  • Gilla
P-KAR och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.