717 519 läst ·
14 155 svar
718k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Renoverare
· Stockholm
· 20 272 inlägg
Har fortfarande inte kunna läsa mig till några systematiska missförhållanden på Tesla Sverige.
Alla ni som sympatiserar med strejken - det är inte bara företaget Tesla som påverkas negativt av det här. Det är anställda, det är aktieägare, det är människor/företag som äger en Tesla eller planerat att köpa en Tesla.
Väx upp för tusan, sluta med vuxenmobbningen..
Alla ni som sympatiserar med strejken - det är inte bara företaget Tesla som påverkas negativt av det här. Det är anställda, det är aktieägare, det är människor/företag som äger en Tesla eller planerat att köpa en Tesla.
Väx upp för tusan, sluta med vuxenmobbningen..
Jag tror normalfördelningen gäller även här, en del är utom sig av ilska på facken, en del detsamma på Tesla men de flesta har nog rätt mycket annat att som kommer före och har då lättare att se hela bilden.
Den Svenska Modellen tjänar oss väldigt bra och förutom några outliers vill arbetsmarknaden behålla denna, det är ju de stora dragen, utan detaljer. Modellen bygger på högt deltagande och detta har i stort fungerat bra över åren, situationen nu kunde kanske inte vara mer tillspetsad, Musk är ju en fanatisk person och jag skulle inte bli helt förvånad om han faktiskt är beredd att lägga ner hela Tesla om han inte får som han vill.
Det är faktiskt inte ett helt omöjligt scenario, risken för spridning till andra länder kan nog inte avskrivas och skulle den få fäste i länder med tuffare parter så kan man bara gissa vad Musk tar sig till.
Den Svenska Modellen tjänar oss väldigt bra och förutom några outliers vill arbetsmarknaden behålla denna, det är ju de stora dragen, utan detaljer. Modellen bygger på högt deltagande och detta har i stort fungerat bra över åren, situationen nu kunde kanske inte vara mer tillspetsad, Musk är ju en fanatisk person och jag skulle inte bli helt förvånad om han faktiskt är beredd att lägga ner hela Tesla om han inte får som han vill.
Det är faktiskt inte ett helt omöjligt scenario, risken för spridning till andra länder kan nog inte avskrivas och skulle den få fäste i länder med tuffare parter så kan man bara gissa vad Musk tar sig till.
Fast facken verkar ju visa sig vara lika fanatiska som Musk? Detta är ju absurt.D djac skrev:Jag tror normalfördelningen gäller även här, en del är utom sig av ilska på facken, en del detsamma på Tesla men de flesta har nog rätt mycket annat att som kommer före och har då lättare att se hela bilden.
Den Svenska Modellen tjänar oss väldigt bra och förutom några outliers vill arbetsmarknaden behålla denna, det är ju de stora dragen, utan detaljer. Modellen bygger på högt deltagande och detta har i stort fungerat bra över åren, situationen nu kunde kanske inte vara mer tillspetsad, Musk är ju en fanatisk person och jag skulle inte bli helt förvånad om han faktiskt är beredd att lägga ner hela Tesla om han inte får som han vill.
Det är faktiskt inte ett helt omöjligt scenario, risken för spridning till andra länder kan nog inte avskrivas och skulle den få fäste i länder med tuffare parter så kan man bara gissa vad Musk tar sig till.
Skit i facken och skit i Musk, fokusera på den så kallade möjligheten att välja fritt.
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
