Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Gimp Gimp skrev:
Men mina föräldrar var undre medelklass, hade ett gäng klasskamrater som var övre medelklass.
Sett till oss barn är det rätt ovänt, så vad betyder det?

Jag skulle vilja gå så långt att säga att fattigdom är ett personligt val, inte någon annans fel.
Naturligtvis är det ett personligt val. De som i dag är låginkomsttagare och fattiga är det av ett eget val, det är ju något de eftersträvar och önskar, de inser nöjet i att vända på varje krona, att inte kunna köpa fina kläder till sina barn ochslippa åka till fjällen på sportlovet.
 
  • Gilla
Guzzi
  • Laddar…
K kortis skrev:
Naturligtvis är det ett personligt val. De som i dag är låginkomsttagare och fattiga är det av ett eget val, det är ju något de eftersträvar och önskar, de inser nöjet i att vända på varje krona, att inte kunna köpa fina kläder till sina barn ochslippa åka till fjällen på sportlovet.
Kortiss. Halvsant är det i alla fall. Känner några som helt enkelt var och fortfarande är lata och slösaktiga. Ständigt utan pengar. Känner även några med välfyllda plånböcker och de har jobbat hårt i hela sina liv. Ovriga befinner sig någonstans mitt emellan.

Men visst underlättar det att ha välbärgade föräldrar med ett stort kontaktnät. Med de förutsättningarna kan även en medelmåtta till barn klara sig bra.
 
P
D djac skrev:
Är det så folk ser på en nu...?
Det vet jag inte, men själv skulle jag undvika att köpa en Tesla av (bl.a.) det skälet.
 
P
Intet Intet skrev:
Imponerad av hans förmåga att skapa någonting. Inte bara drömma om det utan verkligen få det gjort också.
Det är jag också imponerad av. Musk har lyckats få rejält imponerande saker gjorda.
Lite tråkigt att han är nazist, dock.

(Borde fortsätta i Musktråden, men det är bökigt och det är sent).
 
  • Wow
Jonatan79
  • Laddar…
P pmd skrev:
Lite tråkigt att han är nazist, dock.
Det vore ju klädsamt för diskussionens skull, om du ibland inflikade att dina tvärsäkra påståenden om folk du aldrig träffat egentligen är rena gissningar.
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
P
mikethebik mikethebik skrev:
Och därför ska vi börja misskreditera eller ännu hellre bötfälla eller fängsla dem som hälsar med en rak lyft högerarm, väldigt demokratiskt, tolerant och inkluderande, eller hur?
Ja, de som beter sig som nazister bör vi betrakta som nazister.
Såvitt jag vet är det dock inte förbjudet att vara nazist, så de måste göra något förbjudet för att vi ska fängsla dem.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Ja, de som beter sig som nazister bör vi betrakta som nazister.
Såvitt jag vet är det dock inte förbjudet att vara nazist, så de måste göra något förbjudet för att vi ska fängsla dem.
Så det räcker med att du tycker att någon uppför sig som Nazist för att de borde fängslas?

Det dröjde. Men nu vet jag vem du är.

Jag kan inte identifiera personen på bilden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det är en väldig tur att du inte bestämma någonting (längre). Annars hade vi inte haft någon Teslatråd eller Teslastrejk heller, för den delen och igen Starlink eller allt annat som denne fullblodsnazist förverkligat.
Men i kampen mot det onda har du inte varit så blödig. Armviftande = Nazist. Glasögonbärare = folkets fiende.
Varför inte avrätta dom direkt, när du ändå är igång?
 
Redigerat:
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Gimp Gimp skrev:
Men mina föräldrar var undre medelklass, hade ett gäng klasskamrater som var övre medelklass.
Sett till oss barn är det rätt ovänt, så vad betyder det?

Jag skulle vilja gå så långt att säga att fattigdom är ett personligt val, inte någon annans fel.
Vilket är ett mycket tydligt bevis på att du inte har en aning om vad du talar om.

Jag har stått tillräckligt mycket i frivilligorganisationernas matköer i mitt liv för att veta någonting men du vet ingenting.

Av folket jag träffade där skulle jag bedöma att ungefär en tredjedel var fattiga som påföljd av något personligt val de hade gjort i något skede i livet. Ofta något val som hade skett i ungdomligt oförstånd. Ibland för mer än 50 år sedan.
Ungefär hälften hade givit upp alla försök att ta sig ur fattigdomen och fastnat i en tankevärld där passivitet var en medborgelig dygd. Exakt den tankevärlden som diverse statliga och kommunala tjänstemän försökte tvinga på mig också och som jag straffades hårt för att jag vägrade att anpassa mig till.

Intressant var att personer med din ideologiska inriktning som av en eller annan orsak hade kommit på obestånd alltid satt mycket hårt fast i passivitetsideologin. Övertygelsen om att fattigdom var självvald gjorde dem oförmögna att kämpa emot när de själva drabbades.
 
D
Intet Intet skrev:
Så det räcker med att du tycker att någon uppför sig som Nazist för att de borde fängslas?

Det dröjde. Men nu vet jag vem du är.

[bild]

Det är en väldig tur att du inte bestämma någonting (längre). Annars hade vi inte haft någon Teslatråd eller Teslastrejk heller, för den delen och igen Starlink eller allt annat som denne fullblodsnazist förverkligat.
Men i kampen mot det onda har du inte varit så blödig. Armviftande = Nazist. Glasögonbärare = folkets fiende.
Varför inte avrätta dom direkt, när du ändå är igång?
Ja, nu används hotet om att blockera tillgången till Starlink igen för att tvinga Ukraina att kapitulera, i förlängningen överlämna Europa till Ryssland, och heilandet sprider sig, ditt lag går från klarhet till klarhet.
 
  • Gilla
  • Älska
pmd och 3 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Ja, nu används hotet om att blockera tillgången till Starlink igen för att tvinga Ukraina att kapitulera, i förlängningen överlämna Europa till Ryssland, och heilandet sprider sig, ditt lag går från klarhet till klarhet.
Nej. Du får sluta upp med att läsa löpsedlar och börja tänka själv istället. -"Är det verkligen logiskt"? Gör du det, blir resultatet ett helt annat.

Något även Metall missade. Så du är inte ensam.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
D
Intet Intet skrev:
Nej. Du får sluta upp med att läsa löpsedlar och börja tänka själv istället. -"Är det verkligen logiskt"? Gör du det, blir resultatet ett helt annat.

Något även Metall missade. Så du är inte ensam.
Mycket logiskt, nästan skrämmande förutsägbart!
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
D djac skrev:
Mycket logiskt, nästan skrämmande förutsägbart!
Japp. Du ser.
Stor vinner över liten. Inget nytt under solen här inte. Vissa vill förlänga lidandet andra vill förkorta det.
 
  • Arg
  • Gilla
Anonymiserad 405730 och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
Intet Intet skrev:
Stor vinner över liten. Inget nytt under solen här inte.
Aldrig hört talas om David och Goliat?
Intet Intet skrev:
Vissa vill förlänga lidandet andra vill förkorta det.
Att låta Ukraina bli en del av Ryssland innebär ett mycket långt lidande för ukrainarna.
 
  • Gilla
och en till och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.